Hej.

Jag har fellut på gräsmattan så att den lutar mot huset och jag ska lägga på matjord så att jag får rätt lutning.
En liten tanke som den arbetsskygge snubbe jag är :cool: att ta spaden och försöka skala av gräsmattan ca 25 kvadratmeter, fylla i jord och sedan elegant rulla på den gamla mattan igen. Fördelen är ju att man slipper ett jordklet som när det är nysått.

Bra eller mindre bra idé?

Mvh Tobbe
 
J
det låter som väldigt mycket arbete ;) skulle du köpa färdigt gräs på rulle för 25kr/kvm istället på dina 25kvm så blir det en kostnad på ca 625:- kanske värt den kostnaden för att slippa arbetet med att skala av gräset först? ;)
 
Kostar inte färdigt gräs mer?

Tack för tipset förresten :-D
 
sillstryparen skrev:
Kostar inte färdigt gräs mer?

Tack för tipset förresten :-D
Fast det bli mycket pengar när man skall rulla ut en ny gräsmatta på en 1000kvm.
Fast i ditt fall är det suveränt, och inga stora summor.
 
Nåt av trädgårdsprogrammen på tv hyrde en maskin som hyvlade upp den gamla gräsmattan i perfekta rullar som dom sen rullade ut igen när dom var klara. Det har jag själv funderat på eftersom jag gjort samma som TS tänker göra på en rätt liten yta (ca 4 m2) men jag har inte kollat om det finns såna maskiner till privatpersoner.
Annars är färdig gräsmatta ett av de bästa köp vi har gjort, kommer aldrig mer att så gräsmatta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.