Y
Har rivit ner innertaket och hittat några skador på plasten. Antar att det bara är att tejpa igen hålen? Ska man ha någon speciell tejp eller duger silver-vävtejpen?
 
silvertejpen är inte diffusionstät... finns särskild tejp för ändamålet i bygghandeln.
Själv har jag kört med brun packtejp för mindre hål...
 
Åldersbeständig tejp, finns hos bygghandeln...
 
Y
fast, man bör inte göra något mer än så då? tänker på mössen, är det ett hål så blir det ju mer för mössen att riva i även om tejpen är där... ska man kanske pilla upp plast på ovansidan eller något,, sen tejpa..
 
Det finns en speciell tejp som är avsedd för att laga hål med. Det är en grön tejp som är ganska dyr (tyvärr). Kostar ca 250 kr rullen, men då fäster den på allt och sitter kvar.
 
Siga Sircal heter min favvotape, fäster även i -20 och på fuktig yta.. men dyr :(
Finns även som andra sagt en vanlig tape till detta i bygghandeln och den är eg en remsa byggplast med lim på, dvs väldigt tjock.
 
Y
sedär, tur man ställer alla dessa frågor :)

2st har pekat ut K-flex (grön)
1st har pekat ut Siga Sircal

Några fler votes? :)

(tack för länkarna)
 
Y
aha, inväntade en kampanjpris-dag nu hos den lokala butiken och gick till hyllan med grön fuktskyddstejp, priset på hyllan var 270/st men så gjorde dom något fel så totalpriset blev 140kr så jag var ju riktigt nöjd...

Tills jag insåg att det finns nog flera olika gröna tejper, för denna var då inte K-fex... T-flex stod det på hyllan och på tejprullen står det Mataki teno tejp...

suck och stön, får väl använda denna bröten till något annat sen och försöka fåtag på den riktiga K-flexen...

så kul var det
 
Y
Jag blir tokig, jag köpte ju fel tejp... Jag vill ha rätt, men jag hittar ingen vanlig butik som har dessa hemma?
(K-flex (grön) är egentligen den jag söker)

Okej, han på tradera annonserar flitigt men...
 
Y
Vilka säljer Siga Sicral tejpen då? hade velat läst mer om den innan jag köper denna k-flex?

Den gröna T-flex i min lokala butik, är det nåt helt annat fabrikat måntro..
 
C
T-flex blir nog jättebra. Hittade den här texten vid en snabb googling:

Produktfakta
Beskrivning
Tätningstejp T-Flex har den bästa häftförmågan på marknaden
bland godkända folietejper. Den håller absolut tätt och sitter där
den ska år ut och år in. T-Flex tillhör en ny generation tejper som
är konstruerade för att tillgodose dagens täthetskrav och efterfrågan
på vidhäftning. Med sin unika häftförmåga och mjukhet är
tätningstejpen speciellt anpassad för skarvar och genomförningar
i polyeten-/byggfolie (luft och ångspärr) men den fäster också på
PP- (ex nonwoven), PA-folie, trä, glas, kraftpapper, metall m m.
Tätningstejpen T-Flex är åldringsbeständig, godkänd och P-märkt
samt fri från lösningsmedel, klor och formaldehyd.
Källa: http://portal.t-emballage.se/public/get2.aspx?file=58ISBDSXBBX9 (pdf-fil)
 
Y
K-flex: garanti 10år
T-flex: Åldringsbeständighet Minst 50 år

Fast de två begreppen kanske inte är jämförbara.

Likdan tjocklek och bredd på dem.. försöker jämföra för att luska ut vilken som är lämpligast... hum...

polyester materia i båda.. samma tålighet på temperaturer...

Börjar undra om det inte är samma tejp fast olika titlar bara, hehe
http://www.tradera.com/3St-K-Flex-S...ranti-Blowerdoortest-auktion_301811_108628978
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.