tjo
sätt in lite bilder sen när du börjar med projektet!
 
En fråga till bara.. Går det ej att dimmra led spottar?
 
Svar JA, men det är endast ett fåtal på marknaden ännu och dom är inte billiga tyvärr. Jag har satt sånna dimmringsbara i min stuga i ryggåstaket bara pga av att det är 6,5 meter o byta lampa...eftersom dom håller i en livstid typ.
Det var 230v 7 watt Osram el Philips tror jag...dom gick på ord butikspris 730 kr/st bara lampan!
Men det var 1 år sen nu så det har säkert kommit fler o billigare på marknaden sen dess.
 
Okej.
En sista fråga bara. eftersom att jag inte är någon elektriker fantast så undrar jag bara.
Jag har ett uttag får taklampa i taket ungefär där jag ska bygga denna "spotlåda" Jag undrar bara det. Om jag nu skulle vilja ha dimmerbara led spottar. Hur skulle jag då bli tvungen att koppla in i uttaget samt byta strömbrytarknappen där man tänder allt, så man får en dimmer knapp där i stället. Hur ska jag gå till väga? Kan jag koppla ihop alla ledspotkablarna och koppla in dom på något sätt i uttaget? Och sen hur får jag dom att dimmra?

Tack!
 
Rome, jag tycker du ska ta hjälp av en riktig elektriker med inkopplingen.
Vet man inte vad man håller på med ska man inte göra sånna grejer som elkopplingar, jag tror du sover bättre om natten då iaf...
 
Går det att dimma led?
 
LAINE skrev:
Går det att dimma led?
Ja om man har rätt grejer.Mina går fint att dimmra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.