http://projektranunkeln.blogspot.com/ Lite om våra projekt hemma och hur vi går till väga. Badrum och spotlights i hallen.Som jag sagt förut, inte för att få massa besökare, mer som en liten dagbok för oss själva, men om någon kan få några tips, varsegod.
 
Redigerat:
Ska du inte ha någon silikon slag på kablaget som kommer i boxen :S?
 
bygggarn skrev:
Ska du inte ha någon silikon slag på kablaget som kommer i boxen :S?
Behövs inte sa våran elektriker som var och kollade, men frågan blev ställd. :D
 
Jag set att nin inte har flytspackat i hallen över elslingorna.
Vad vinner man på detta?
 
ottto skrev:
Jag set att nin inte har flytspackat i hallen över elslingorna.
Vad vinner man på detta?
Höjd !
 
Trevligt!
Ni funderade aldrig på vattenburen golvvärme?
 
Ichnoz skrev:
Trevligt!
Ni funderade aldrig på vattenburen golvvärme?
Hade varit skönt, men i bygger på betongplatta och kan inte gå ner utan att bila, och än en gång höjden... :)
 
Fint. Vad är det EXAKT för färger ni använde till trappan?
 
Finns det inte risk att man har sönder Värmekablen om man inte flyter,
Jag är lite nyfiken sugen på att göra samma själv dels för höjden del för att spara X antal tusen på flytspackel
 
Hej !

Färgen vi använde, efter kvistlackning och grundmålning, var vattenbaserad lackfärg.

Att gjuta in värmegolvet i fixet står till och med i golvets bruksanvisning.

Lycka till !
 
Det finns vissa fabrikat av golvvärme som tillåter läggning i fix. Så skall någon göra det så kontrollera instruktionerna för kabeln först.

När jag tittade på denna möjlighet för typ 6-7 år sedan så var det ett fabrikat jag hittade som tillät detta, men då ej i våtrum.

Jag har hört att det ger sämre värmespridning, man känner tydligare vama och kalla stråk i golvet. Vet dock inte av egen erfarenhet.
 
hempularen skrev:
Det finns vissa fabrikat av golvvärme som tillåter läggning i fix. Så skall någon göra det så kontrollera instruktionerna för kabeln först.

När jag tittade på denna möjlighet för typ 6-7 år sedan så var det ett fabrikat jag hittade som tillät detta, men då ej i våtrum.

Jag har hört att det ger sämre värmespridning, man känner tydligare vama och kalla stråk i golvet. Vet dock inte av egen erfarenhet.
Dom lite kraftigare kabel som får läggas i fix, kräver betongplatta under. Dom tunnare mattorna kan läggas direkt i fixen.
Ni kan använda googles translate

http://www.into.pl/ogrzewanie/kabel.html
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.