Sökte och hittade ingen liknande tråd men jag har ett litet minne av en olyckstråd.
Men startar en här.

Själv har jag satt eld på mig själv när jag använde vinkelslip. 30-40 cm hög låga sidan av magen inga permamenta skador. Fick lagat hålet som blev då det var den enda tröjan jag hade med mig och 2 dagar senare så brann den igen. Då blev det soptunnan.

Lastade av ett 20 tal 4 tums rör från en kran och skulle styra dem till lämplig plats och när rörena nuddade marken så fick jag min tumme emellan och slet bort hela tumdelen PÅ HANDSKEN. Där fick man sig en liten funderare, en cm till och rörena hade fått tag i tummen istället för handsken.

Skiftnyckel rätt i planeten från en som stog på stege. Blev god natt i en halv sekund och vila sig lite.

Just det, stog och testkopplade lite lampor med "bonnkopplingar" på 230 volt. Kompisen trodde jag var klar när jag tvinnade kablarna (idiotiskt men jag ville kolla bara). Han satte i kontakten i vägguttaget och jag höll en kabel i var hand. Intressant känsla genom kroppen men rekommenderas inte.

Sen en massa småskador men detta är väl dem mest intressanta, jag har alla fingrar och lemmar i behåll men man får tänka sig en extra gång en olycka sker så lätt.
 
Redigerat:
En annorlunda tråd.:)

Även jag har alla lemmar o behåll.

Det otäckaste jag gjort, så i efterhand är i garaget när jag skulle montera en startmotor underifrån på en gammal Volvo, med av en konstig ordningsföljd på jobbet hade jag redan satt på plusen och låg under bilen stoppade i startmotorn av någon anledning så går den att vicka lite vilket jag råkade göra så solenoiden blev kortsluten i bensinröret.

Växeln var naturligtvis i, och kuggen fungerade utmärkt fast den inte var rätt vinklad så bilen tog ett skutt framåt och hoppade av pallbockarna när jag låg där under, men kofångaren fastnade i lite bråte så jag satt bara fast lite grann, men då svetsades bränsleröret av pga kortslutningen så det slog upp lågor samtidigt som jag försökte ta mig lös.

Som tur är är man så dum så efter att jag kommit upp från golvet så slet jag bort startmotorn och kastade dit en filt (konstigt nog ingen som var dränkt i bensin) sen pallades bilen upp och jobbet fortsatte.

Lite senare började hjärnan bearbeta eventuella händelseförlopp.:x

En annan lite ovanlig olycka drabbade inte mig personligen utan min jobbarkompis när vi skulle montera simsbrädor på ett hyreshus, min kollega nådde inte riktigt för vi hade bara en pall vilken jag stod på :rolleyes: så han tog hammaren och balanserade änden på den girade brädan, när jag sköt kom det bara luft och brädan vände 45grader i luften och träffade så precis så min kollega fick näsan klyvd. ( Gick att tejpa på sjukhuset, syns inget spår i dag.

Ja, räcker väl så för nu.
 
@ barajag. Rena grekiskan du besskrev för mig men jag kan tänka hur ljuset gick upp för dig efteråt :)

Bezt skrev:
Hehe roliga historier, finns fler här.
[länk]
Tyckte jag hade ett litet minne av en tråd men fann den inte, kör vi på den då:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.