Hej

Är det någon här som byggt Scanhaus (www.scanhaus.se)? Ska tydligen vara ett stort byggföretag i Tyskland.
Jag vill gärna komma i kontakt med personer som byggt eller inte byggt (om ni inte var nöjda av någon anledning) Scanhaus. Jag går själv i byggtankar (hustyp 920 med vinterträdgård) men behöver råd och erfarenheter.
 
Ska du bygga i Skåne? Dom bygger bara Skåne för tillfället. Vi ska bygga med dom. Har bara positiva erfarenheter hittils. Har ni varit i Lödde och tittat på visningshusen?
 
Yes, tänkte bygga i Skåne. Jag har varit och tittat på visningshusen, det var då jag fastnade för 1,5 plans villan.
Hur upplever ni kvaliteten, pris, osv jämnfört med andra hustillverkare (Trivselhus, LB-hus, Myresjö osv)? Scanhaus använder ju delvis andra byggsätt än vi är vana vid i Sverige (ex inte takpapp utan ett goretexliknande matrial, tvåglasgas fönster i kompositmatrial som öppnas annorlunda, tjockare innerväggar, ).
Vilket hus bygger Ni? Hur mycket har ni ändrat från "standard"-huset för att bli "nöjda"? Jag har för många frågor för att komma på nu...
 
Upplever och tycker att kvalitèten är hög på allt, det sparas inte på något tycker vi och i och med dom lämnar 5 års nybyggnadsgaranti på huset mot 2 år hos motsvarande Svenska husleverantörer så borgar ju det för hög kvalitèt. Vi ska bygga 990 och planlösning bestämmer man i stort sett själv men naturligtvis så måste ju det bärande tas med i beräkningen. Dom har ju tillval så man bestämmer ju själv hur mycket man är beredd att betala extra, vi har gjort en del ändringar på fönster och en del annat men det har inte varit några som helst problem.

Priset upplever vi som mycket tilltalande om man jämför standard och annat med dom andra husföretagen du nämt.

Jo lite annorlunda med dörrar och fönster och en del annat men vem säger att allt måste vara som i Sverige?
Är ju en vanesak om dörren öppnas inåt, är ju faktiskt så att Sverige är ganska ensamt om att ytterdörr öppnas utåt.

Dom har ju byggt tusentals hus i Tyskland och även ett antal här i Sverige nu och jag har inte läst eller hört något negativt än så länge om kvalitèt eller standard.

 
Jo bra att kunna välja om dörren skall gå inåt eller utåt tycker jag, finns ju fördelar med båda så upp till var och en.

Ja vi tycker också att kvalitètsmässigt att det är riktigt bra till ett bra pris, tryggt också med att allt ingår i totalentreprenaden + håller med dig om att säljarna är kanonbra. Jo annan planlösning än visningsvillan gäller ju för den är ju uppbyggd just för visning med t.ex dom olika innerdörrarna så man kan se på plats vilka man har att välja på o.s.v
 
Ja planeringsavgift som det kallas, jo man slipper ju räntor på kreditivet och det är bra helt klart.
Byggtiden är ju 3 månader på enplanaren så några kronor sparar man ju till allt annat som kommer till.


 
Jo det stämmer, 3 månaders leveranstid av huset och 3 månaders byggtid.

Jo man kan ju rita själv efter bästa förmåga och vi fick 3 sovrum och ett stort vardagsrum på 40 kvm med dubbla altandörrar ut på terassen. Köket också med dubbla altandörrar så fint att gå ut och ta morgonfikat under sommarmånaderna.
 
tjena tjena :D :D
skal selv bygge hus i bårslöv.
holder på at placere huset på tomten, og sen byggelov. :D :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.