Hejsan alla! Jag och min sambo går nu i byggtankar och HJÄLP vad mycket tankar det blir!!! Vilken tur att den här sajten finns med alla duktiga medlemmar - vi har lärt oss massor redan bara genom att läsa vad andra har frågat och svarat!

Nu till en av mina funderingar - jag har fastnat för Villa Varm för deras konstruktion som jag tycker verkar vara mycket bra, men vågar vi bygga med delad entrepenad? Är deras upphandlingsunderlag så bra som de påstår?

Vad säger ni?
 
Jag och min sambo bygger med delad entreprenad. Vi ska i och för sig göra MYCKET på egen hand vilket underlättar samordningen. Det jag kan säga är att det krävs en hel del tid om man har delad entreprenad, plus att man behöver kunna lite om många olika saker (det behöver man nog även om man har totalentreprenad).

Men det går om man vill! Ett tips kan vara att gå ner lite i tid på sitt "vanliga" jobb under den mest intensiva planerings- och byggtiden.

Villa Varm har jag ingen koll på.

Lycka till!
 
Om vi skyndar på så hinner vi under föräldraledigheten, vi jobbar halvtid båda två :)
 
Hallå. 8)

Jag har hjälpt min bror att bygga ett Villa varm hus i Tumba och det fungerade jättebra.
120kvm källare och 120kvm entreplan.
Vi byggde källaren själva, med hjälp av två murare sen gjorde vi ganska mycket själva hade hjälp av en snickare och en röris.
Deras anvisningar är mycket bra och lätta att följa och det fungerade jättebra.
Isoleringen är kanon i huset.
Hans hus har otroligt låg driftkostnad.

Vi hade byggt med dem om de kunnat bygga som vi vill ha men det var inte fallet så Håkan Björkman rekomenderade mig att ta en annan tillverkare. Håkan är ärlig och bra att ha att göra med.
Så har de något som passar er så kan jag rekommendera dem starkt.

MVH Niclas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.