Själv kör jag med egenblandad olja bestående av linolja och terpentin (50/50). Avslutar med 2 strykningar med Cuprinols Fönsterfärg och det blir kanonbra.
 
viss grundolja får inte bilda "lackskikt" då kryper färgen man lägger på. Kör med Beckers perfekt fönsterfärg. är grymt nöjd med den
 
Jula har inte Landoras produkter längre tyvärr,,, har för mej att det e flugger som kommer med deras "sämre" produkter i annan burk o etikett...
 
Tifo_Olle skrev:
Jula har inte Landoras produkter längre tyvärr,,, har för mej att det e flugger som kommer med deras "sämre" produkter i annan burk o etikett...
Jula här i Eskilstuna har i alla fall bara Landora och även en hotline telefon vid färgavdelningen som endast går till Landoras egna målaremästare, har för skojs skull provat ringa flera gånger men aldrig kommit framq(;^;)p
 
Kan det ha varit för kallt???

Det är lite tidigt att måla fönster nu, det frost om nätterna.

Är det vattenbaserad färg så är jag övertygad om att det är problemet!
 
LAINE skrev:
Intressant hokanp, varför blev du inte nöjd med Demmidekk? Jag använde Demmidekk fönsterfärg senast i somras och det är den bästa färgen hittils. Själv tycker jag att man ska köpa kvalitetsfärg.
Håller med! Demmidekk är i särklass den bästa färg som jag har använt!
 
Oljade du bara där det var trärent då? För man rekomenderar väl inte att lägga olja på tidigare färgskikt (förvisso omöjligt att undvika helt).

Och så naturligtvis målartvätt. Jag brukar grovrengöra/skrapa först, sen målartvätta o sen finslipa (men då får man borta bort och torka bort slipdammet).

Och när du nu är inne på att inte dumsnåla för mycket ;-) , satsa på seriösa penslar också, det är verkligen en investering som betalar sig. American style eller Mäster.
 
För kallt var min första tanke också. Körde nyss på en dörr i kallställt hus, lite optimistiskt. Trots att det var linoljefärg så kröp färgen iväg så nu får jag slipa en gång till. När det gäller fönster så är det bara linoljefärg som gäller för oss.
 
Du är helt rätt det var inget fel på färgen eller oljan fast det var nog bara lite för tidigt kanske och måla ute.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.