Hej på er.

Verkar som de flesta är av åsikten att det är riktigt skitgöra att isolera sin vind och att man bör leja bort det.
Kan det vara så besvärligt ???
Jag skall själv börja med detta trevliga arbete nu och får väl se om jag faller in i samma spår som de flesta andra här...
Återkommer i ärendet.
 
Ett skitgöra - javisst. Men är man inte en slöfock så är det klart man gör det själv. Det är ju inget svårt. ::)
 
Pfft det är inget jämfört med att isolera snedtak, det är ett RIKTIGT skitgöra det.
 
Erik_D skrev:
Pfft det är inget jämfört med att isolera snedtak, det är ett RIKTIGT skitgöra det.
Det är bara korvkiosken som inte har snedtak? 8)
 
Nu va ja inte riktigt med ;) ?
 
Jo jag menade att alla hus har snea tak (utom korvtjorren) så det är alltid jobbigt... ;)
 
Aha ;)
 
Var själv i samma situation för ett tag sedan och fick rådet att plasta och sätta glespanelen själv och sedan låta fylla facken med isolering som sprutas ner. Genom att göra förarbetet själv kan man skära kostnaden en del. En anna fördel med sprutad isolering är att den fyller ut bra. Som amatör kan det ju bli lite si och så med passformen om man skall skära till isoleringen. Följden kan bli kallras på vissa ställen.
Gavlarna som är lodräta isolerade jag själv.

Tror inte att jag är lat men i bland är det värt att leja bort jobb om man både kan spara tid och i detta fall besvär.
 
Håller med om att det är skitgöra, tacck och lov så fixade tjejen det mesta
;D

Det blir varmt, det är trångt, man får ont i knäna (hade inga riktiga knäskydd, bara mina crosskydd), man svettas under dammskyddet... Men som sagt, fan så mycket billigare än att leja bort det. ;)
 
davbeu skrev:
Var själv i samma situation för ett tag sedan och fick rådet att plasta och sätta glespanelen själv och sedan låta fylla facken med isolering som sprutas ner. Genom att göra förarbetet själv kan man skära kostnaden en del. En anna fördel med sprutad isolering är att den fyller ut bra. Som amatör kan det ju bli lite si och så med passformen om man skall skära till isoleringen. Följden kan bli kallras på vissa ställen.
Gavlarna som är lodräta isolerade jag själv.

Tror inte att jag är lat men i bland är det värt att leja bort jobb om man både kan spara tid och i detta fall besvär.
Hmmm, min personliga åsikt är nog att en amatör är noggrannare än en snickare när det gäller att få isoleringsskivorna att passa exakt.
Mvh Tommy
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.