Hej!

Jag och min sambo har fått upp ögonen för Mjöbäcksvillan. Är det någon som har erfarenhet av dem? Hört nåt? Sett nåt? Positiva som negativa erfafenheter/ observationer får ni gärna dela med er! Vi är tacksamma för all info vi kan få!

Tack på förhand!

S.

Ps. Har läst några inlägg här på forumet men dem har några år på nacken.
 
Mycket trevliga att ha att göra med tycker jag.
 
sungam666, kul att ni ska bygga. Men det var ju i juli förra året ni köpte tomten. Är det någon särskild anledning till att ni väntar så länge med att bygga på den? Bara nyfiken.
 
Ja, det beror på att vi har radon i vårt nuvarande hus vilket vi försökt bli av med men det har krånglat. Och vårt nuvarande hus måste vi sälja (med vinst!) innan vi kan påbörja husbygget.....Men den som väntar på nåt gott!

Själva tomtköpet gick igenom i slutet på januari. Men vi betalade handpenningen i Augusti, tror jag. Hoppas att det räcker som svar.

S.
 
Det måste vara skönt att ha så gott om tid på sig för att välja husleverantör. Känn dig lyckligt lottad.
 
Vi flyttade in i vår Mjöbäcksvilla i februari iår, och vi är jättenöjda!
Jag har svarat på en del trådar de senaste om MBV så sök igen. Du kan även fråga direkt om det är ngt speciellt ni undrar över!
 
Marlene!

Är det ovanligt att folk har tid på sig att välja husföretag? Vad beror det på? Vi har inget bygglov så därför finns det väl ingen tidsgräns för när man måste bygga eller måste man bebygga en tomt så fort man köpt den?

Blev lite orolig .....

S.
 
Ja, de flesta brukar ha alldeles för bråttom enligt min erfarenhet. Kanske är det för att många tomter kostar så mycket och att det kan anses som slöseri med kapital att inte göra något med den på en gång. Men det är ju absolut inget fel att vänta om man har råd ...
 
A
About
Mköbäcksvillan. Building times are short, but any complaints and you'll have to go to court!
 
Well, thats not my opinion! We have a few complains - no problems at all, Mjöbäcksvillan correct it without any discussions!!
 
Vet inte så mycket om Mjöbäcksvillan egentligen men det brukar vara väldigt billiga hus i Mjöbäck.. (y)
 
A
From Day 1 our home had leaked. The garage always leaks. The roof has large holes, the platework looks like a 5 yr old had done it. The living room double doors will not open. The bathroom floor is always cold. There are a million and one reasons why this is okay. Even in front of independent experts we are told things that do not add up.
sure, we have had small complaints. The usual, these small things have all been fixed.
I do not accept this behavior and am taking them before the judge.
I would strongly advise anyone thinking of building a new house to...
find out who OWNES these companyies,
If they have the slightest connection to Mjöbäck & Mjöbäcksvillan and their empire to stay safely away.
this company is the ultimate in bad politics for us the customer as well as for themselves.
its simply not worth the risk when so much money and investment is at stake.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.