Hej!

Jag jämför fasaden på lite olika nyckelfärdiga hus. På ett hus står det, grundas och målas en gång i fabrik, färdigmålas på plats.

Hur ska man tolka det? Att det grundas och målas en gång i fabrik och sen målas hela huset en gång till när det är klart på tomten, så en grundning och sen två riktiga målningar?
 
Ingen målare eller kunnig som kan tolka om det är två vanliga strykningar?
 
Tolkar det som att det fattas en färdigstrykning men man får nog räkna med att bättra på lite nyinslagna spik osv.
 
så tolkar jag det också.
Saknas en strykning.
Som föregående skrev så behövs det ju täcka lite spikhuvud när huset färdigställs på plats.
Hur som helst är det ju bra att det bara är en strykning som behövs med tanke på hur tråkigt det är att måla ;)
 
Men då ska vi nog välja ett hus som är färdigmålat i stället så man slipper börja måla direkt. Jag trodde att nyckelfärdigt så var allt klart, bara att hoppa in.
 
Vad är det som säger att inte målaren gör detta då det skall väl tapetseras och så vidare inne också antar jag..
 
Det är det man vill veta innan tycker jag, är ju ändå en rätt dyr kostnad, därav tråden.
 
Brädan skrev:
Hur ska man tolka det? Att det grundas och målas en gång i fabrik och sen målas hela huset en gång till när det är klart på tomten, så en grundning och sen två riktiga målningar?
Så tolkar jag det också. Dock skulle texten även kunna tolkas som att husägaren själv ska ombesörja färdigmålning på plats. Texten behöver förtydligas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.