Skall lägga klinker i hallen och vill undrar om det är någon som har erfarenheter av värmefolie (golvvärme)?? Hur fungerar det med att sätta klinker rakt på folien? Hur löser man snyggast kablarna från folien, spårar man ur även för kablarna som skall till transformatorn?
Detta alternativ verkar bra då jag inte vill att konstruktionen med golvgips och klinker skall bygga för mycket jämfört med parketten. (och jag vill inte sänka golvet :))

/Andreas
 
Mja... nu är det några år sedan jag tittade på detta när jag gjorde om badrummet men varianten som jag då tittade på skulle man inte sätta plattorna direkt på utan folien skulle ligga under golvgipset.

Jag valde istället en tunn värmekabel som man lägger i fixen. Tror att den var ca 3 mm tjock. Då slipper man gjuta ner kabel i flytspackel.
Den tunna kabeln ger mer värme än folien som är enbart för komfortvärme. Kommer dock inte ihåg antal watt per m2

Vad är det för golvunderlag du har idag? Är det trä/spån eller dött material som tex betong? Är det trä eller spån så skall du absolut ha gips. i annat fall är risken stor att plattorna släpper eller åtminstånde fogen spricker upp när trämaterialet rör sig med årstiden.

Har du ett stumtgolv räcker det faktiskt med 6 mm reperationsgips.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.