Har ett rum med snedtak som jag tänkte renovera. Den är tänkt än så länge att vara ett gästrum, men så småningom vill kanske min dotter flytta in där, men inte de närmsta 5-10år tror jag.
Det som jag undrar är hur ska man färgsätta rummet så att det inte känns litet även om man väljer märkare färger?
Ska snedtaket vara vit? Nu är det ett gammalt tapet där och förra ägaren har även tapetserat på den, men eftersom tapeten är rätt ljust så känns det ändå helt OK.
Ska man måla oxå på väggen där vi har fönster?
Ska man ta väggarna + fönstervägg+dörrvägg i färg men låta taket och snedtaket vara vit?:x Känner mig lite vilsen och behöver hjälp, tack!

Har en mindre bra bild på hur rummet/gamla tapeter ser ut...om det är till något hjälp...
 
  • P5040026.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Inget "väggigt" på snedtaket ... tycker jag! :)

Tak + snedtak = tak, resten vägg. Gärna ljusa färger för att skapa rymd. Platsbyggda sängar är jättefint där det är snedtak.
 
tack Returia för ditt svar!
Vi har nu grundat med vit färg hela rummet och gud vilken skillnad direkt! Som om takhöjden ökade med halv meter!:) Det ska definitivt vara vit på taket och snedtaket i fortsättningend^_^b
Men vågar man välja en mörkare färg till väggarna? En klar mörk lilla/rosa blandning:blushing: http://www.alcro.se/inredningskollektionen.aspx en som heter "Tulpan" eller är det too much...
 
Redigerat:
Måla både tak och väggar i råvitt först och sedan måla fondvägg efter vald kulör. Blir snyggast när det är ett så pass litet rum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.