Jag har haft detta larm i 3 år, det har fungerat bra, men nu låter inte LCD5500 panelerna vid ingång. Har 2 st, en vid huvudentre och en vid tvättstugan. Vid några tillfällen har entre panelens summer inte låtit när vi kommit in, men då hörs den andra summern. Men nu har båda tystnat, detta innebär att man glömmer att huset är larmat och vi drog igång larmet vid 23 tiden en kväll...grannarna vaknade säkert :). Någon som har en ide? Började med att den larmade för fel med telelinjen(händer ibland) när vi bekräftade detta fel så upphörde summern att fungera. Tycker detta larm är ganska svårprogrammerat för en 'Svensson'.
Vi har inte rört något sedan installation.

Så tips mottages gärna...

/Robban
 
ljuder panelerna när ni knappar på dem eller är de helt tysta?
 
Hej
Panelen ljuder vid varje tryck, det är bara vid ingång när det är larmat som
den ej ljuder.
 
Under *6 menyn så finns det inställning för summerns volym. Börja med att kolla där.
 
Hej
Min sambo fixade detta när jag bytte däck på hennes bil.
Hon gjorde någon test på larmet och det började fungera. :)
Men 2 dagar sedan lyste fel lampan igen, jag gick in och bekräftade felet som var som vanligt 'Tele-linjen'. Vi har ju larmet i den första jacket, där vi oxå har ADSL. Det har fungerat bra, men på senare tid kommer detta
oftare. Efter bekräftandet av tele-fel så slutar summern att fungera...så otroligt irriterande.
 
flytta så att larmet sitter efter adsl-filtret så slipper du problemet med telefel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.