På vår tomt så står det nu en stuga på 38 kvm som vi ska riva. Jag ska mäta den lite noggrannare, 38 kvm har jag fått från något papper någonstans när jag köpte den, men jag tror den är mycket mindre. Då den står på plintar så borde det gå bra att flytta den till en annan plats om det är någon som är intresserad.

Ca 2/3 av stugan består av en en relativt öppen planlösning med kök och rum. det här är den ursprungliga delen och också den del som är mest välbyggd. Sen är det en tillbyggnad med en platsbyggd loftsäng. Den här delen har till hälften oisolerat tak av någon anledning.

Det som behöver fixas på den (vad jag kan se) är framförallt utvändig målning. Invändigt så är det inredning från 70-talet (d.v.s. blommig plastmatta på golvet) men om man lägger in parkett och målar väggarna vita så skulle det nog bli en jättebra gäststuga.

Jag ska lägga in bilder på den också, har inga just nu. Allt som finns i stugan (d.v.s. kök med vitvaror samt elelement) ingår. Det går ju också att bara ta den äldre delen av stugan om man vill. OBS! Det finns inget badrum i stugan.

Vi har själva funderat på att rusta upp den och använda som gäststuga men vi behöver både platsen den står på och byggarean som den tar upp till annat.
 
Jag behöver ingen gäststuga tyvärr.
Visst var det ni som skulle bygga i Uthamra?
Jag tror jag vet vilken tomt ni har nu. Har det fällts en massa träd nyligen på tomten?
Vi bygger ju på Skogsåsvägen med LB-hus, längs bort vid vändplan.
Kul att stöta på någon här som bygger i samma område, världen är liten.
 
Ja det är där vi ska bygga. Fast hörndelen av tomten är inte vår, vi har bara den delen med stugan på. Håller som bäst på att vänta på bygglov, men enligt kommunen själva så är de jättelångsamma med det även om man följer detaljplanen. Hur länge fick ni vänta på ert?

Verkar som ett jättebra område, gillar att det finns alla typer av hus. Är så tråkigt om alla har samma stil och storlek. Och förhoppningsvis många barn födda runt 08 så att vår dotter får en massa lekkamrater :)
 
byggankan skrev:
Ja det är där vi ska bygga. Fast hörndelen av tomten är inte vår, vi har bara den delen med stugan på. Håller som bäst på att vänta på bygglov, men enligt kommunen själva så är de jättelångsamma med det även om man följer detaljplanen. Hur länge fick ni vänta på ert?

Verkar som ett jättebra område, gillar att det finns alla typer av hus. Är så tråkigt om alla har samma stil och storlek. Och förhoppningsvis många barn födda runt 08 så att vår dotter får en massa lekkamrater :)
Vi fick vänta i 5 månader, men våran nuvarande granne fick "bara" vänta i 3,5 mån.
Vi hade XXXX och XXX var ju sjuk väldigt ofta, plus att de är under bemmanade. Men det lönar sig att tjata på dem ska du veta.
Ja området känns verkligen toppen och vi är nere vid bygget ofta, det är ju så mysigt där nere vid vattnet.
Vi bor bara ett par kilometer därifrån så vi har nära. :)
Det kommer att vara mycket barn i området, vi bidrar med tre stycken, yngsta är född 07. Vilken husleverantör ska ni bygga med?

-- personuppgifter har blivit bortredigerade av moderator ---
 
Redigerat av moderator:
Har svårt att förstå att det ska ta så lång tid. Känns inte som att det borde ta dom många minuter att inse att vi följer detaljplanen och inte kommer göra en massa fyllningar eller urgrävningar som de måste godkänna, och så är det väl i de flesta fallen. De kommer få det svårt med den nya lagen som säger max 10 veckor...

Vi bygger med Fiskarhedenvillan. Ett enplanshus där vi har behållit yttermåtten men ändrat hela planlösningen, placeringen av ytterdörrar och fönstersättningen så att den blir som vi vill.
 
Lycka till med bygglovet, hoppas det snart blir klart!
 
Hej,

Jag är jätteintresserad av er stuga! Har idag en gammal stuga/förråd som håller på att rasa ihop:(. Som jag förstår det borde den gå att flytta som den är eftersom den står på plint? Hör gärna av dig till mig per mail eller telefon!!!
katten73@hotmail.com Mob:0708-89 99 60

Mvh Katarina
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.