Om centralen är i plåt kan det omöjligt fungera med antennen inuti plåtlådan.
 
3pac, Är det larmet silvrigt eller beigt?
Båda två har intern GSM modul.
Dock har du en liten gänga på GSM'en där du bör skruva på en antennkabel. Denna kabel kanske inte följer med, men när jag jobbade dagligen med larmet monterade vi alltid sådan antenn. Skaffa sådan, programmera "Extern antenn" och dra iväg antennkabeln dit du tror styrkan är bäst, vid fönster eller tak är vanligt.
 
Det är silver, larmen sitter under et fönster for at få bäst styrkan, der sitter en antenn i larmen med et lille antennkabel 10cm med et hun- och hanstik till gsmmodulet.

Jag vet inte om det villa hjälpe med en extern antenn man kan köpa en med 3m kabel men vet inte om det vill hjälpe hvis der ligger en mobiltelefon samma sted som larmen sitter men den holda signalet tro jag, jag sitter inte och titter 24/7 men den har altid signal.

Larm söka inte after nyt signal nå den har fået "gsm net fail" så är det jeg skal in i menu, jag skal inte göra men in och ut igen installationsmenuen. Så 2 gang kode skal jag göra nogla dage 5 gång på en dag och nogle gång 1 gång på en dag och nogle dag kan den hold signalet i 2dage.

Hammare_GBG: hur sig du jag göra med det antennkabel? Skal jag så inte bruka den antenn som sitter till gsmmodulet?
 
Kan jeg koppla larmen till mit bredband från telia och få larmen til at skicka e-mail eller sms eller ringe upp via voip-telefoni (SIP) eller kan jeg få den til at virka med ip-telefoni från telia och hur? så den fungar in till gsm-modulet funger bra.

Jag er i kontakt med visonic danmark da ham från Sverige inte villa hjälp och inte fatte hur folk köpa larm från England.
 
3pac, du kan testa att koppla på IP-telefonin, t.ex med en mellanpropp som du sätter i telejacket. Fungerar sällan. Vid strömavbrott kommer uppringningen sluta fungera dessutom. Det är svårt att få bort ett felmeddelande när der gäller den integrerade GSM'en till Visonics larm.
(Känner inte till det nya, men antar att problemet är detsamma.)
På mitt gamla Visonic Powermax Exclusive med integrerad GSM slutade det med att jag fick plocka bort GSM'en.
Istället satte jag dit en separat GSM brevid larmet som jag kopplade ihop, då slipper man dessa konstiga felmeddelanden. Är ju ofarligt så länge man vet att det fungerar. På dessa fristående GSM kan du se signalstyrka med hjälp av ett antal lampor. Jag förstår att du inte vill ha det svaret eftersom du just köpt en integrerad GSM...
Dock konstigt om dem inte rättat till den största buggen i sin nya variant, med just integrerad GSM.
 
Hammare_GBG , jag vet inte vadfor et svar jag ha, jag ville bliva glad från ett svar som kunna lösa mit problem :)

For en larm som inte kan skicka/ringa upp vid larm kan jag inte bruka til mycke.

Jag köpt med integrerad GSM, da jag troed att visonic integrerad GSM funga, men mit funga inte jag midsta GSM 2 gånga lördag och midsta den 1 gånga mellem måndag och tirsdag.

Jag vil prova att koppal in IP-telefoni til larmen.

Dock er ja oppan for alla lösninger som kan få larmen til at funga,

Hur kan der väre att nå gsm-signalet forsvinder att det inte komma tilbåka hur söka den inte after gsm-signal?

Ja villa fundera på at bytta GSM-modul från integrerad till fristående. dock har jeg ochså fundera på att bytta larm från visonic till ??? ja vet inte vad jag skulla bytta till
 
Visonic sage att jag skal bytta gsm-modem från GSM-300 till GSM-350 dette fatter jag inte bytta hur jag skal bytta till et gsm-350 da dette ochså är et integrerad GSM modem utan extern antenn

Jag fundera på PowerLink, är der nogla der har powerlink? jag fundera på at skicka e-mail vid larm och lave e-mail til sms, men kan jeg det i PowerLink?
 
Eftersom du kontaktar Visonic så tror dom väl att du är installatör, alltså tar du bara ur GSM-300 och plockar en GSM-350 på lagret istället...
 
Dem vet jag är privat person, jag kontakt dem da butikken jag köp av inte kunna hjælp med felet...
 
Om man lyssnar på det som Hammare_GBG säger och vad Visonic sa till dig så drar jag slutsatsen att GSM-350 klarar att återansluta efter avbrott till skillnad från GSM-300.
Du kanske skulle försöka lämna tillbaka din GSM-300 med hänvisning till detta fel, få det utbytt mot en GSM-350 eller pengar för att köpa tex en RC60SMS eller liknande (extern gsm-sändare med separat antenn).
 
Jag prova at få bytta mit gsm men jag vet inte om det är 300 eller 350 jag har köpt
På fakturaren GSM300/350 hur ser jag om det är et 300 eller 350?

Jeg har fået dette svår från visonic uk:

Hi Kasper

Thank you for your email.

GSM net fail means that there is no network signal to the panel. To fix
this I would recommend that you purchase an extension antenna for the GSM
unit which is 8m long.
I would normally recommend changing network providers but you have already
done this so the only other option would be to move the Powermax Complete
to a higher area (upstairs) in order to get network signal.
Both GSM-300 and GSM-350 have antennas but we supply the internal one with
the unit.

You can fit Powerlink to your Powermax and would need to find a monitoring
centre who will receive the signals for you. They will then be able to SMS
or email you activations.

visonic dk: kan ikke hjälp mej, dem sage att jag skal bytta till GSM350

Så jag vet inte om jag skal bytta? hvad är RC60SMS och hur köpar jag det? och hur koppal jag det in? jag har titte på google
 
RC60SMS är en av många separata larmsändare, den levereras med en plåtlåda och extern antenn, från larmet behöver den spänning samt en slutande eller brytande signal när det ska larma. Jag vet inte hur det funkar med Visonic men med DSC har jag kopplat tre utgångar som larmar för inbrott/brand/strömavbrott eller annat fel.
Beroende på vilken utgång larmet bryter så skickas olika SMS till valfria mottagare.

Menar du att det efter ett GSM NET FAIL inte skickas något larm-sms om du löser larmet? Är det inte så att den fortfarande skickar men du måste in i menyn och nollställa för att få bort felmeddelandet?
Om det inte skickas något sms så är ju modulen felkonstruerad, då skulle jag lämna tillbaka den och köpa tex en RC60 eller någon konkurrent (eller en internetbaserad lösning).
Annars om det bara är felmeddelandet så skulle jag göra som Visonic UK säger och skaffa extern antenn.
 
Vis der är "GSM NET FAIL" så funga GSM inte, jag har prövet at ha "gsm net fail" i 2 timar jag kunne inte ringa eller sms till larmen och larmen

Larmen skickas heller ej larm-sms om jag löser larmet.

Larmen GSM funga inte för jag har nollställa GSM i menyen.
Jag kan altså inte ring, sms eller få larm-sms om jag löser larmet.

Jag fundera på at köpa GSM-100 från visonic som sage Hammare_GBG
Eller at köpa PowerLink ochså larm via e-mail och sms behöver jo ström och inte fel på bredband. jag fundera nu ochså på at köpa RC60SMS men vet inte hur jag koppal in.

Nu funga larmen med bredband-telefoni från telia men dette är inte en bra lösning tyckes jag.

Jag vil nu skicka gsm-modemet tillback.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.