Jag säger bara RADAR!!!!!! funkar as grymt och fungerar utomhus... (fast man inte får enligt beskrivning) och stå inte och spraya i motvind...

Hade man satt en tändsticka framför hade det set ut som om jag sprang med olympiska elden runt huset :D Men det fungerar! jag sprayade undertaket. Hade en massa getingar som flög rundor där. Alla försvann/dog och spindlarna dom föll/flydde ner som om man drog ner rullgardiner runt hela huset. :wow:

Till flugorna har jag "Flugpenna eller Flugpennan" kommer inte ihåg hundra vad den heter men riktigt smidig... man ritar bara en linje horisontellt på de fönster, dos-lock m.m som de brukar vara på. och går de sedan över den (osynliga linjen) så får de gift på sina ben som de smaskar i sig och ligger sen efter någon minut och snurrar rundor på rygg tills den dör
 
  • Gilla
Varvaren158
  • Laddar…
mkt flugor på vinden.
När vi köpte huset och Anticimex var här på uppdrag av Trygg Hansa. (Eftersom huset är byggt på 30talet ville dom kolla att det inte var angripet på ngt sätt innan vi försäkrade hos dom). De erbjöd iaf att gratis bespruta vinden åt oss för att ta död på fluglarver som fanns där. Vi tackade dock nej då eftersom man inte fick vistas på övervåningen under en dag, hade en liten bebis då och ville inte ha en massa gifter flygande i luften. Men mitt tips är alltså att kolla med försökringsbolaget om dom kan skicka ut någon att bespruta.
 
  • Gilla
Häljarp
  • Laddar…
_chrille_ skrev:
Jag säger bara RADAR!!!!!! funkar as grymt och fungerar utomhus... (fast man inte får enligt beskrivning) och stå inte och spraya i motvind...
Körde du detta på kvällen då flugorna "har gått å lagt sig"?
Har också problem med vindsflugor, sitter säkert hundra tal på fasaden just nu. Är väll ca 20-25 grader på själva fasaden så det gillar de väll...

Sprayade du då i alla skrymslen, runt foder mm!?
 
  • Gilla
Häljarp
  • Laddar…
janwide
Kör med grovdammsugaren!
Trevlig och avkopplande hobby.
 
ute menar du?
faan ska grannarna säga ;-)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.