Hur ser loftet ut? Ska ni ha det inrett?

Jag tycker ni fått till en trevlig planlösning. Dock mycket lyx-yta i hallen, men det kan vara ganska trevligt att få det öppna intrycket.
 
korridor-kompromiss

Tror ni detta funkar detta map bygglov/rullstolar trots att den understiger 130cm i slutet?
 
  • Hus28b.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
loftet inrett, såtillvida att isoleringen ska ligga under taket iställetför på golvet.
 
Det tycker jag att du borde få ok på. Med öppna dörrar så är det ju betydligt mer än 130 och en dörr är ju bara 90 och där kommer ju en rullstol igenom så det borde vara ok
 
off topic - mats - vilket program använder du för ritningarna? Ni andra får också gärna svara. Har provat med Sketch up, men vi kommer inte överens...

/alacs
 
autocad och paint faktiskt

Ritar jag från grunden så blir det autocad och "snyggar" jag bara till något så brukar paint duga utmärkt"
 
Svar #16 ovan är ritat i MS Visio (ingår i office professional tror jag). endast för ritningar i 2-d och absolut inte avancerat. Enkelt dock. Finns även möbler o inredning.

Plan- o sektionsritningarna med svarta väggar är gjorda med DDS ArcPartner - dock inte av mej.

Autocad tycker jag är enkelt om man ska ge sej på ett "riktigt" cad-program. Har dock inte behövt ägna tid åt detta just i det här projektet eftersom jag har fått en hjälpsam ritare genom det husföretag som ska resa stommen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.