Hittade en sådan här pinne i marken 20 meter från min tomtgräns.

28a487c8720ccb65b7d45bd627355020.jpg

Är det vad jag hoppas att det är? En markering för att det finns en fiberkabel där?
 
Borde vara så att det ligger någon typ av Opto kabel där men att då dra sådana växlar att det är lätt att få in fiber i egna huset behöver inte vara rätt. Själv vet jag att utanför tomtgräns har jag ett kabelstråk för hela södra stockholm men att få in fiber från det stråket är nog näst intill omöjligt.
 
snuttjulle skrev:
Borde vara så att det ligger någon typ av Opto kabel där men att då dra sådana växlar att det är lätt att få in fiber i egna huset behöver inte vara rätt. Själv vet jag att utanför tomtgräns har jag ett kabelstråk för hela södra stockholm men att få in fiber från det stråket är nog näst intill omöjligt.
Nej det är jag helt med på. Pratade med mitt lokala stadsnät och enligt dem var det flera km till närmaste fiber från min tomt...men kanske skanova har varit där och pillat. Det drogs fram kommunalt vatten till tomten (5st tomter) för 5 år sedan och kanske passade de på att lägga ner svartfiber då. Får utforska detta närmare....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.