Hej.

Jag ska byta TV-antenn och dra om lite kablage då det är ett antal TV-apparater som ska får lite "Boxer-matning".

Jag har tänkt att inhandla Kjelles antenn Televés DVB-T DAT-45 HD.
Där är anslutning F-kabel, vilket jag antar är koax? I alla fall inte samma som en vanlig antennkabel.

Det jag funderar över är hur man får övergången från f-kabel till antennkabel. Visst det går att lösa om man kopplar uttag på väggen antar jag. Men i ett fall har jag inte den möjligheten, utan vill dra direkt från tv-antenn / splitter. Hur göra då?

Mvh
Peter S
 
F-kontakt är en typ av kontakt för "vanlig" 75-ohm koax, kjelle har garanterat sån också.

223692_0093_4901_X_2007-06-29_070724_399.jpg
 
frillaH skrev:
Hej.

Jag ska byta TV-antenn och dra om lite kablage då det är ett antal TV-apparater som ska får lite "Boxer-matning".

Jag har tänkt att inhandla Kjelles antenn Televés DVB-T DAT-45 HD.
Där är anslutning F-kabel, vilket jag antar är koax? I alla fall inte samma som en vanlig antennkabel.

Det jag funderar över är hur man får övergången från f-kabel till antennkabel. Visst det går att lösa om man kopplar uttag på väggen antar jag. Men i ett fall har jag inte den möjligheten, utan vill dra direkt från tv-antenn / splitter. Hur göra då?

Mvh
Peter S
Hej,

Om jag förstår dig rätt så vill du ansluta antennen direkt till 1st boxer box.
Du köper då även 1st F-kontakt som du monterar på koaxialkabel så du kan ansluta kabeln till antennen, i andra änden monterar du en vanlig Antennkontakt (tex Pro HF- tät) som du sedan ansluter i boxer boxen.

/Daniel
 
Tackar för de snabba svaren!

Då har jag det klart för mig. Återkommer om det blir fler funderingar & problem :)
 
frillaH skrev:
Hej.

Jag ska byta TV-antenn och dra om lite kablage då det är ett antal TV-apparater som ska får lite "Boxer-matning".

Jag har tänkt att inhandla Kjelles antenn Televés DVB-T DAT-45 HD.
Där är anslutning F-kabel, vilket jag antar är koax? I alla fall inte samma som en vanlig antennkabel.

Det jag funderar över är hur man får övergången från f-kabel till antennkabel. Visst det går att lösa om man kopplar uttag på väggen antar jag. Men i ett fall har jag inte den möjligheten, utan vill dra direkt från tv-antenn / splitter. Hur göra då?

Mvh
Peter S
Köpte du den med förstärkarpaket också?
Vill ha en riktigt bra antenn.
 
Suhagg skrev:
Köpte du den med förstärkarpaket också?
Vill ha en riktigt bra antenn.
Nej, jag köpte bara antennen. Fungerar kanon hemma hos mig i alla fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.