Är ny på forumet, men vi ska bygga hus nu så vi kommer nog att hålla till här en del :)

Bygger som sagt nytt, men önskar att jag kunde lägga in ett gammalt slitet trägolv. Har läste en del här på forumet om lutade och såpade golv, men känner mig osäker på om det är vad vi är ute efter. Vill egentligen att golvet ska vara mer "urlakat" och färglöst, lite som drivved. Vill helst inte att golvet ska vara för ljust och vitt. Alla golv vi har tittat på känns färgade om de har en grå ton. Vet någon hur man kan göra eller vilket golv man kan köpa?

Tacksam för svar! :)
 
Så vida det får kosta en slant så kan ni ju kontakta en såg i närheten, de kan ju såga till det ni vill ha så kan det torka under byggtiden sedan ta dit en snickare som är van att jobba med mer än en skruvdragare.:) Men det ska ligga ungefär ett år på plats innan ni finjusterar det.

Blir ett personligt golv kan jag lova.d^_^b

Annars kan ni ju kolla blocket, där säljs ju allt nu för tiden.
 
Tack för svaren. Funderar själv på om man kan luta ett vanligt furugolv mer än en gång, vet inte om det blir mer "urlakat" och grått för det, men jag ska kolla med färghandel idag vad de säger. Tack igen :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.