Ja så har jag tänkt att ta mig ann utmaningen att fixa till en gammal friggeboda till att bli både en musikstudio samt mysrum för barnen. Den äldste sonen ska ha sin keyboard och andra inspelningsgrejor på en sida medans de andra två ( kille och tjej) vill ha bodan mera som ett mysrum a la indiska.

Utmaningen är att få dessa stilar och gå ihop samt att hitta en lämplig rumsadelare så att de båda aktiviterna kan förenas utan att det ser för mycket eller för konstigt ut. Har ni några ideer`?

Bodan är invändigt 2.30 x 3.80 och den är isolerad. Ett stort fönster på samma sida som man går in ( samt dörr) på långsidan. Två små fönster under taket på de övriga sidorna förutom en hel långsida utan fönster.

Tacksam för all hjälp jag kan få :)

 
Hejsan!

Mitt förslag är att sätta upp en vägg som inte helt går upp i taket.... måla den vit på sidan till studion och kanske en mustig orange utåt myseriet! Väggen skall sitta så att när man kommer in genom dörren så har man studion rakt fram med ett bord med alla studio-grejer på, vänd mot den nya väggen.

I myshörnan kan man ställa en resårbotten utan ben direkt på golvet, mot väggen utan fönster. Klä in den i något snyggt tyg och lägg dit en massa kuddar. Om ni har en gammal "äkta" matta kan du lägga den på golvet för att få den orientaliska stämmningen.

Häng upp lite coola ljuslyktor i fönstren.... kanske ett par sittpuffar och ett litet bord! Titta runt på Indiska och sådana affärer...Coctail deluxe i Stockholm har hur mycket coolt som helst. Lagerhaus kan man ibland hitta fina grejer! ;)
 
Annars kan en smal hylla funka rätt ok? Lack på ikea är rätt snygg och man kan ju täcka för vissa fack åt ett/båda håll.
 
Tusen tack för ideerna. Nu blev jag inspirerad :)
 
skarja skrev:
Annars kan en smal hylla funka rätt ok? Lack på ikea är rätt snygg och man kan ju täcka för vissa fack åt ett/båda håll.
Tänk bara på att den måste vara tillräckligt bred för att stå stabilt när den är fristående. Alt att den monteras med någon slags stötta mot taket (osnyggt och opraktiskt imo).

Jag provade att använda ett par billy bokhyllor som rumsavdelare men med sina 2 m höjd och 28 cm djup så kände de alltför ostabila för ändamålet.

Bästa är nog att titta efter de rumsavdelare som är explicit gjorda för ändamålet. Mio bl a har.
 
johan77 skrev:
Tänk bara på att den måste vara tillräckligt bred för att stå stabilt när den är fristående. Alt att den monteras med någon slags stötta mot taket (osnyggt och opraktiskt imo).

Jag provade att använda ett par billy bokhyllor som rumsavdelare men med sina 2 m höjd och 28 cm djup så kände de alltför ostabila för ändamålet.

Bästa är nog att titta efter de rumsavdelare som är explicit gjorda för ändamålet. Mio bl a har.

Beror ju på vad det r för golv, sätta några små möbelvinklar kan staga upp en hel del.
Annars menade jag att man satte 2 st med ryggarna mot varandra, 28+28 cm.
 
Ikea Expedit är lite bredare med 39 cm.
Tippskydd medföljer.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.