Är på gång att köpa en prästgård. Gräsmattan är ca 15000m2 med lite buskar och träd härodär. Vad skall jag välja för klippare? Jag vill ju så klart att det skall gå snabbt och jag tror att det är bäst att ha en uppsamlare på. Har kikat lite på gianni ferrari men jag har ingen aning vad jag skall ha. Vad kan tänkas i tid för att klippa en sån gräsmatta? Såg att en ferrari gjorde upp tull 13 km/h. Kör jag 10 km/h med klippbredd på 120cm borde det kanske gå på 2 timmar med tanke på träd ody eller är jag ute o cyklar?
 
Välj bort leksakerna (Stiga & Husqvarna) bara. Toro gör bra maskiner men de kostar därefter. Beroende på vad du har för ytterliggare behov (snöröjning, lövblåsning, markplanering etc) så är det kanske bättre att satsa på en redskapsbärare,? Ventrac gör robusta maskiner, kolla www.lapab.com Annars? Toro som sagt, Kubota (överlägsna motorer), Jacobsen, Ransomes. Det finns många fina maskiner, det är bara att lätta på lädret.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Rimligast är väl att köpa en beg kommunklippare eller liknande för dig, dom brukar kunna ta 2-3meters bredd åt gången och man kan få en beg för en rimlig slant ibland.
 
Anlita en vaktmästare :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.