CAH skrev:
Men se upp med höjden på dörrarna!!! Har tyvärr inget mått så här på rak arm, men jag är inte riktigt säker på om det där med 4 cm är rätt.....jä...gt dålig beskrivning från fabriken, tycker jag...
Någon som kan förtydliga detta, bör jag beställa annat mått än takhöjden minus 4 cm, som anges i den danska monteringsanvisningen för Habo K-50? Tittar man på deras ritning känns det måttet rimligt, tycker jag...
 
Angående skjutdörrar och förslaget om GDS. Har haft prenumeration länge men avslutat den. Innan den gick ut laddade jag hem beskrivningen från deras hemsida (man måste vara medlem för att få del av allt där). Den finns som PDF-fil om nån behöver. Har inte byggt några själv men till sommaren är det tänkt att täcka in 360cm snedvägg med fyra dörrar.

Kjell G
 
@Kjell_G:
Jag är nyfiken på pdf:en. Vi kommer få en lång garderobssektion som jag vill ha skjutdörrar på, där det antingen a)blir snuskigt dyrt med specialbeställda dörrar och skenor eller b) byggs något fiffigt själv till rimlig pengar. Så det vore intressant att få lite info för att göra bedömningen om det är värt att hålla på och palta själv eller om man ska öppna lädret...
 
Kjell G

Även jag är nyfiken på beskrivningen.

MVH
 
Tiger79 skrev:
Kjell G

Även jag är nyfiken på beskrivningen.

MVH

+1!!!
 
Haha, jag med!
 
Jaha, OK, vet inte hur jag ska göra nu. Men jag skickar PM med beskrivning som bilaga. För den går väl inte att lägga ut här?

Kjell G
 
Har försökt bifoga filen till er som önskat. Nån hade ändå inte fått. Hur är det med övriga? Säg till så gör jag ett nytt försök.

Och om ni tillverkar härligheten, glöm inte dokumentera resultatet:)

Kjell G
 
Hallå där, jag tar gärna emot pdf från dig. Vi skall bygga 2 st skjutdörrspartier och dessutom en skjubar rumsavdelare. Så jag har läst en del. Köper man allt färdigt blir det ju väldigt dyrt. Man får många maskiner och material för det. Funderar även på att köpa färgat glas om det finns till överkomliga priser.
 
Är en nykomling och gröngöling på sånt här... Vi ska också bygga skjutdörrar för garderob och rumsavdelare, ev. prova hänga platt-tv på ena dörren, som kan vara fäst i bakvägg. Så rullar de andra ut bakom den, om ni förstår. Vad tror ni om det, kan det funka? Skulle också vara jätte schysst om man kunde få den där pdfen och kika på!
 
Hej Micke3,
(och andra som ev vill ha beskrivningen) skicka ett PM med email-adress så hjälper jag till.

Kjell G
 
Kjell_G skrev:
Hej Micke3,
(och andra som ev vill ha beskrivningen) skicka ett PM med email-adress så hjälper jag till.

Kjell G
Kan du inte bara bifoga den här..?
 
Nej, inte om det blir tjafs om upphovsrätt . Då är det bättre att inget veta, kanske?

Kjell G
 
Är det någon som har koll på hur ljuddämpningen blir, till exempel från sovrummet ut. Verkar vara svårt att täta med skjutdörr, eller? Vill gärna ha lite privatliv också.....

/Anders
 
Bump

I GDS beskrivningen gör de hyfsat avancerade (åtminstone för mig) skjutdörrar med bl.a kantlister. Visst är det snyggt men jag hade trott/hoppats att man kan få en snygg lösning ändå...

Nån som byggt skjutdörrar med MDF som bara målat själv t.ex med vanlig roller? Eller bör man åtminstone lämna in på lackering för att få det jämnt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.