I senaste Julautskicket så hade dom kampanj på Meec Spikpistoler 899:-
Vad jag förstår så är denna modellen ny och ej samma som dom hade i somras.
Den finns dels som 34gradig och 21 gradig.
Någon som har denna och kan lämna omdöme.
Är det månne samma som biltemas egna spikpistol?

Jag ska byta panelen på gaveln i sommar (det är liggande) och antar att det är snyggare med rundskallar, visst är det den 21gradiga som gäller då?

För / nackdelar med denna kontra deras senco som är nästan 2papp dyrare.
 
Ingen som har haft funderingar på att köpa denna nu när dom har rea??
 
Jag köpte 21 graders Meec pistolen på Jula. Den är mycket lik den som Biltema säljer. Spiken passar åtminstone. Det är ingen proffsmaskin, men den duger åt mig. Det var rea på reapriset och jag fick betala 449 kr
 
Var det i denna reasväng som du fick den så billigt?
Har du hunnit spika mycket med den?
Tror inte jag heller behöver någon direkt proffsmaskin, bara den tjänar sitt syfte och inte "racklar" en massa.
 
Köptes den 27 febr och har bara provskjutet
 
Trist att man inte var vaksam och såg det priset då :)
 
Var och tittade på denna pistol idag och enligt killen på Jula så kör även 34graders pistolen med runda huvuden på spiken och inte D skallar
Kan det verkligen stämma?
 
Videoten skrev:
Var och tittade på denna pistol idag och enligt killen på Jula så kör även 34graders pistolen med runda huvuden på spiken och inte D skallar
Kan det verkligen stämma?
Nei, det har jeg aldri sett. Det er vinkelen på 34 grader som gjør at hode er D formet.
 
Logiman skrev:
Nei, det har jeg aldri sett. Det er vinkelen på 34 grader som gjør at hode er D formet.
Då var det precis som jag trodde.
Blir nog att slå till på en 21graders så man har till sommarens byte av panel på kåken.
Vad rekomenderar ni för spik till panelen (liggande som jag kommer att spalta ut med en 17mm ribb för att det saknats luftspalt tidigare).
Är det 75mm eller måsta man gå upp på 90mm?
 
75 mm funkar bra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.