Jag hade en stor vattenskada i min inredda källare för ett par månader sedan, ca 30 cm vatten,  inte roligt:(

Nu efter att torkarna gått i ca 8 veckor har byggföretaget som försäkringsbolaget anlitat, börjat skruva i nivell skruvar genom reglarna och ned i plattan, då kommer det upp fukt genom skruvhålen som verkar sprida sig ut över hela golvet (betonggolv).

Nu till frågan, byggföretaget och Antizimex säger att det är ok att bygga igen nu fast det är fukt i/under plattan,
eftersom jag ska ha ventilerade golv och väggar där, samt att jag ska drännera (isodrän) så fort fruga räddat sina blommor i rabatterna (bor i norrbotten). Lite expert hjälp här vare trevligt.

Bra forum detta:)
 
Varför brådska? Kan du inte vänta tills efter den yttre dräneringen med att bygga igen på insidan?

Dessutom tycker jag att du ska ta dig en ordentlig funderare på om du verkligen ska ha igenbyggt på insidan. Även om det är ventilerat är det stora risker för microbiell påväxt, systemet är alltför känsligt.

/ylven - på korståg mot inredda källare!
 
Instämmer i det första, varför skynda?
Att man vill använda källaren är dock vettigt, var noga med material så att allt kan andas bara.

Och att börja invändigt innan dräneringen är färdig måste ju vara att garantera sig problem.

Jag hade nog väntat en månad efter dräneringen var klar innan jag hade börjat invändigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.