Vi ska stödså vår gräsmatta och nu står valet (främst) mellan dessa frön. Jag är ute efter att kunna klippa hyfsat kort. Kanske 20 mm som kortast.

Innehållet i dessa blandningar är ju rätt lika med bara rödsvingel och ängsröe (Weibulls 60/40 - Hammenhögs 70/30).

Har någon här erfarenhet av båda dessa och någon rekommendation om vilken som är bäst?

/Ola
 
Stödså?

Men hursomhelst, de är mycket lika. Har själv extra green och grannen ultra. De är stryktåliga, själv klipper jag även rätt kort.
 
Ja, mattan har blivit rätt tunn på många ställen och dessutom är det blandat rullgräs och egensått och där syns viss skillnad i färg. Så i samband med vertikalskärning och dressning så kommer vi så i litet extra frön, kanske max halva mängden mot nysådd, för att täta till mattan och jämna ut nyansen.

Ja... jag är litet *väl* petig med gräsmattan men krocket är *viktigt* :)
 
OlaF skrev:
Ja, mattan har blivit rätt tunn på många ställen och dessutom är det blandat rullgräs och egensått och där syns viss skillnad i färg. Så i samband med vertikalskärning och dressning så kommer vi så i litet extra frön, kanske max halva mängden mot nysådd, för att täta till mattan och jämna ut nyansen.

Ja... jag är litet *väl* petig med gräsmattan men krocket är *viktigt* :)
Då gör du rätt i att gå på "premium" sorterna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.