Har ett badrum som håller på att målas om nu ifrån brun prickigt till vitt. Och har en rödbrun plastmatta på golvet.
Men det vi funderar på är var för färg som kan passa till detta för att sätta lite färg i rummet. Som t.ex. på duschdraperi, skåpsluckor och diverse detaljer.

Som inte skär sig mot golvet, det jag funderar på är kanske lila eller rött. För blått och grönt känns som det kan bli fel.

Tacksam för tips!
 
varför inte bara vitt?? ljust och fräsht... och man kan matcha resten med mattan..ex dushdraperi, handukar mm..

ska själv måla om vårat badrum..det är halv kaklat med svart..men vi ska måla det det ovan som nu är illgrönt till vitt... åh jag gillar inte klinkern på golvet så har lagt in en ljus heltäckande golv matta av något skumgummi matrial... den är inte limmad!!
behövs inte mycket för det ska kännas fräsht och ljust!!
 
Olika nyanser av brunt, allt från gräddvitt till chokladbrunt funkar ju garanterat. Tänk ton i ton.
Annars är ju vissa bruna nyanser läckra tillsammans med creme, ljust blått och turkos. Titta på amerikanska 50-tals bilar, kombinationer som kan vara jätteläckra.

Lycka till!
Ronnie
 
Detta skulle jag valt.
Teakmatta på golvet, urskön att stå på och drar ner den rödbruna plastmattan. Vita väggar. Träbruna detaljer på väggarna och limegröna handdukar, Kan du ha en växt, konsgjorda är ok bara de inte blir dammiga.
Enl feng shui så är det vatten och metall(blankt och ljusa färger) som deminierar i badrum för att få en harmonisk o balanserad miljö så tillför man jord som dämmer upp vatten (jordbruna färger) och växande energi som suger upp vatten. Eventuellt kan man måla en vägg i fräsch ljusturkos färg men då passar inte limegröna handdukar.

Lycka till.
 
Min kompis' 70-talsbadrum hade rostbrun matta, tre vita kakelväggar och den fjärde var orange. Det var riktigt snyggt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.