Milkshaken
Så här blir det om man får för mycket snö.
Obs att jag hade en 2" X8 på högkant i mitten av poolen...
Kan tala om att den knäcktes som en tändsticka.....
Nåväl lite bilder kanske!!!!!! :S
 
Det ser vintrigt ut !
Har du lagt reglarna längs med poolen eller tvärs över ?
 
Milkshaken
hade en regel i mitten av poolen från långsida till långsida,,, sen var dom längsgående liggandes uppå den.... I mitten blev blev det för mycket helt enkelt...
Nästa år får jag kortla mellan reglarna och skruva plåten på flera punkter tror jag.....
 
Vad är det för plåtar du har, mina fixar snön helt utan problem och utan förstärkning
 
Milkshaken
Gamla korrugerade stålplåtar modell lagårdstak.:)

Kruxet är ju att dom är inte längre än ca 220. och ca 1m breda.. Vilket gör att jag måste göra ett regelverk. Hade varit super om dom hade gått från långsida till långsida...

Men fick en ide nu..:) Kanske går att svetsa ihop dom 2 och 2.. så dom räcker över, sen bara ha någon förstärkning på mitten och vid varje skarv..

Hmmm... Får fundera på det lite, har ju sommaren på mig..:)
 
Mina har en "våghöjd" på 115mm (eller 130) och är 60cm breda o 6 m långa. Håller lätt snön. Men tunga som f...n
 
Milkshaken
Ja det är ju en jäkla skillnad i hållfasthet då, du har ju rena elefantdimensionerna jämfört med mina....
 
Nimajneb skrev:
Mina har en "våghöjd" på 115mm (eller 130) och är 60cm breda o 6 m långa. Håller lätt snön. Men tunga som f...n
Självbärande plåt ;)
En kompis kör med de oxå tvärs över poolen vilket gått fint ännu iaf
 
Milkshaken
Ja får väl bli såna när ekonomin tillåter...
 
Knepigt problem. Lägg flytblock eller tunnor i mitten istället. Låt vattnet och naturlagarna hålla emot snön! Se bara till så dom inte skaver mot väggarna.

/HW
 
HW skrev:
Knepigt problem. Lägg flytblock eller tunnor i mitten istället. Låt vattnet och naturlagarna hålla emot snön! Se bara till så dom inte skaver mot väggarna.

/HW
Eller så skiter man i att täcka poolen. Det har jag inte gjort dom senaste 2 åren och jag märker ingen större skillnad mot dom åren när jag täckte poolen.

Blir lite mer att städa framåt vårkanten men den 0,5 timmen extra sparar i alla fall jag igen på att inte hålla på med täcket...

Ni som vet: vad har täcket egentligen för syfte (förutom att hinda skit från att trilla i poolen)?
 
C
Hindra folk från att trilla i poolen kanske? Man är väl skyldig enligt lag att täcka sin pool när man inte övervakar den?
 
cheetah1 skrev:
Hindra folk från att trilla i poolen kanske? Man är väl skyldig enligt lag att täcka sin pool när man inte övervakar den?
Det kravet har jag aldrig hört talas om. Vad jag vet räcker det med att tomten eller själva poolområdet omgärdas av ett minst 90cm högt staket för att förhindra att någon råkar trilla i poolen.
 
Har man staket så behöver man inte täcka poolen. På den tiden jag hade pool såg jag till att dra av poolguarden innan vintern. En poolguard som drar sönder skenorna och kanske övre delen av poolkanterna är nog det värsta man kan råka ut för. Att skotta av en pooltäckning är bökigt.
 
Jag struntade helt i att ta på poolskyddet i år och är riktigt glad för det :) ... grodorna med de övervintrar där och har ifs slängt ut dem nu men hoppade i igen... :)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.