Hej !

Finns det någon som är duktig på tvättmaskiner.Mina tvättmaskin vill inte gå runt.Den tar in vatten, släpper ut vatten, strömen fungerar, efter den tagit in vatten så ska den ju börja rulla runt, men där är det stopp och sen börjar alla knappar att blinka.Kan det vara generator till tvättmaskin som gått sönder , säkring ? Det luktade lite brännt när jag tog av locket till tvättmaskinen, ungefär som bränt nätagrigat .....snälla någon som vet ?


Kram Monica:(
 
B
kollat remmen??
 
W
en post räcker nog Monica, :)

menade trådar, det var fyra trådar :)
 
Redigerat av moderator:
3 trådar?
 
som henke sa, det kan vara drivremmen.
 
Som byggare vet jag att 3-tums spik passar perfekt, för att stoppa trumman.
 
Då har jag städat lite, det räcker som sagt att lägga sin fråga i en tråd, i ett ämne.
 
Skulle vara bra att få veta vad det är för fabrikat.

Är det en 20 år gammal Miele så kan det vara drosseln till motorn som lossnat, (dålig lödning).

Protte
 
Den är bara 2 år gammal..... Jag tvättade kläder och helt plötsligt så small det bara till och och de kom gnistor ... sen ville inte maskinen går runt ? :(
 
Du får nog skruva isär den och titta. Har du tur så är det en drivrem som du kan byta själv.
 
Var kom gnistorna?
 
Maskinen är bara 4 år gammal.Jag har kollat remmen och den är hel. Kan det vara generatorn ? Någon som vet ?:S
 
Inte generatorn men troligen motorn som gett upp. Ta dit en reparatör - har du tur så kanske det räcker att byta kolen i den.
 
B
finns det generator på diskmaskiner?
 
I en del TVÄTTmaskiner så fins det tachogenerator för att mäta varvtalet så visst finns det generatorer i TM. Nu är det nog inte någon generator som är trasig utan en motor.

Nu avslöjar signaturen att TS troligen är av honkön och med erfarenhet av mig närstående hona så är motorer och generatorer nåt som är tekniskt och fullständigt obe......

Nu vill jag inte racka ner på kvinnor, de är bra på annat, och så finns naturligtvis undantag.

Protte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.