Hej,

Lite nyfiken vad ni har betalat för golvvärme i plattan och ev vatten dragning i plattan....????
 
Har fått offert på 57 000 kr.
Golvvärme och all vatten i plattan.
Plattan är grundmått 7,84 m X 12,64.

Någon som har fått något liknande..???
 
Är detta pris för komplett grund inkl allt så var det ett riktigt bra pris.
Jag får det till 575 kr/kvm, när jag frågat runt i Uppsalatrakten har jag fått priser på mellan 1250 och 2000 kr/kvm för ungefär samma jobb.
 
P
Är det även gjutningen av plattan du undrar över eller bara material till golvvärmen och jobbet och lägga ut slingorna?
Ska det även vara kall och varmvatten rör? avlopp då?
 
Jag fick betala 40 000 för golvvärmen inkl arbete i vår utbyggnad, då var det ett komplett system med fördelare, shuntgrupp, styrskåp och termostater.
Plattan var 80m2. Även 10 meter varm och kallvatten ledningar är ingick
 
eran skrev:
Är detta pris för komplett grund inkl allt så var det ett riktigt bra pris.
Jag får det till 575 kr/kvm, när jag frågat runt i Uppsalatrakten har jag fått priser på mellan 1250 och 2000 kr/kvm för ungefär samma jobb.
Har du några tips på vilka du fått dom priserna på? Ska bygga i Vallentuna och har fått priser på 2-2500 kr/kvm (inkl. moms). Och Vallentuna är ju inte så långt från Uppsala (där jag dessutom bor).
 
Calle&Lisa skrev:
Har fått offert på 57 000 kr.
Golvvärme och all vatten i plattan.
Plattan är grundmått 7,84 m X 12,64.

Någon som har fått något liknande..???
Det verkar inte som det är för gjutningen oxå. Så bra pris kan man ju inte få.
Låter som pris på enbart golvvärme och vatten precis som det står.
 
Priset var för golvvärmen och vattnet, gjutningen med tillhörande materiel tillkom
 
TheStills skrev:
Är det även gjutningen av plattan du undrar över eller bara material till golvvärmen och jobbet och lägga ut slingorna?
Ska det även vara kall och varmvatten rör? avlopp då?

Offerten är på golvärme komplett system med fördelare, shuntgrupp, styrskåp och termostater och varmt och kallt vatten.Avlopp har vi dragit själv så det ingår inte.
 
Fredrik B01 skrev:
Jag fick betala 40 000 för golvvärmen inkl arbete i vår utbyggnad, då var det ett komplett system med fördelare, shuntgrupp, styrskåp och termostater.
Plattan var 80m2. Även 10 meter varm och kallvatten ledningar är ingick

Känns som ett ganska bra pris eller ??

Blir bara så less på Ahlsells "prislista".
Inte direkt realistiskt..men vad ska man göra, bara betala och vara glad.
Köper man egna grejer så lär man väl aldrig få nån att installera... :p
 
P
Calle&Lisa skrev:
...........
Köper man egna grejer så lär man väl aldrig få nån att installera... :p
Ojo.. Vi köpte grejerna själva (160kvm 32000:) och sen la vi slangarna själva och bad vår röris koppla in, trycksätta och testa. (för ca 1500:) Inga problem alls.
Han sa att jag kunde ha fått låna hans "slangkarusell" om vi bara hade frågat.....
 
Calle&Lisa skrev:
Offerten är på golvärme komplett system med fördelare, shuntgrupp, styrskåp och termostater och varmt och kallt vatten.Avlopp har vi dragit själv så det ingår inte.
Men har ni gjort avloppet själva så är det väl bara att dra golvvärmeslangen själv också :)
Sök lite här på forumet och titta på bilder på andras plattor så ska ni se att det löser sig. Sen när det är dags att provtrycka och koppla in det så hör ni med en röris.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.