Hej!

Har planer på att anlägga en ny väg till huset där det idag är skog.
Nu undrar jag vart jag vänder mig för att få in offerter?

Vad är det för typ av företag som utför sådana jobb?

Området är Sundsvall.

MVH
Forward
 
Är det på din mark? Hur långt rör det sig om?
Oftast måste man ju dit med en grävmaskin o röja stubbar o sånt som är ivägen, sen grovfylla , på med sep.duk, sen på med bärlager o padda osv, sen mer makadam på.
Kolla med nån som har grävare , ingen minigrävare, måste vara minst en 14-tonnare annars tar det veckor..., dom brukar veta ganska mycket om vad dom ska använda för material och vem som gör vad.
 
imported_jo skrev:
Är det på din mark? Hur långt rör det sig om?
Oftast måste man ju dit med en grävmaskin o röja stubbar o sånt som är ivägen, sen grovfylla , på med sep.duk, sen på med bärlager o padda osv, sen mer makadam på.
Kolla med nån som har grävare , ingen minigrävare, måste vara minst en 14-tonnare annars tar det veckor..., dom brukar veta ganska mycket om vad dom ska använda för material och vem som gör vad.

Varför ha makadam ovanpå bärlagret? Är det något som ska vara ovanpå bärlagret är det väl väggrus eller asfalt, möjligtvis krossad återvunnen asfalt.

/Hans
 
Vet du nån som kör grävare eller hjullastare i ömrådet så börja där.
De vet vad som behövs göras just där med de markförhållanden som råder på platsen. Dessutom brukar de ha fina kontakter när det gäller grus och dylikt
 
Forward skrev:
Nu undrar jag vart jag vänder mig för att få in offerter?
Till en vägprojektör. VAP (VA-Projekt AB) i Örebro sysslar med sådant och de gör jobb i hela Sverige. När de eller den du väljer sedan projekterat jobbet är det bara att begära in offerter från lokala grävare.
 
Redigerat:
Danne_83 skrev:
Till en vägprojektör. VAP (VA-Projekt AB) i Örebro sysslar med sådant och de gör jobb i hela Sverige. När de eller den du väljer sedan projekterat jobbet är det bara att begära in offerter från lokala grävare.
det lät lite överkurs o dyrt...varför ska du blanda in en vägprojektör i örebro för? Finns ingen anledning. Mitt råd är att gå på en lokal grävmaskinist direkt, han hjälper dig med de kontakter du behöver.
 
imported_jo skrev:
det lät lite överkurs o dyrt...varför ska du blanda in en vägprojektör i örebro för? Finns ingen anledning. Mitt råd är att gå på en lokal grävmaskinist direkt, han hjälper dig med de kontakter du behöver.
Och det blir billigast med. Allt med förutsättning att TS äger marken!
 
Ser ut som en perfekt anledning att köpa en bandgrävare... fast det kanske är lite överkurs...
 
GustavW skrev:
Ser ut som en perfekt anledning att köpa en bandgrävare... fast det kanske är lite överkurs...
Överkurs med egen grävare? Å inte, är vägen som ska byggas bara tillräckligt lång så är det en bra investering. En kompis köpte en traktorgrävare när han skulle dra igång sitt husbygge, den ska säljas när markarbetena är färdiga, han räknar kallt med att det blir billigare än att hyra in maskin till det som behövs.

/Hans.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.