Nu är det SÅ nära att vi skall flytta in - Och med det kommer också alla dessa beslut som måste tas ;)

Vi tränger lite hjälp i diskussionen kring sovrummet:
Väggen skall ha blå tapet, och vad vi inte riktigt kan komma fram till är, om vi skall ha snickerier i vit eller Ek? Vi skall ha garderober (IKEA PAX), säng och evt. en byrå.

ALLA inputs tas välkommen emot!

Tapeten ser ni här (andra bilden): http://server.lindhardsen.org/banva..._content&task=view&id=69&Itemid=9

/Jan&Anna
 
Askgolv och blå tapet , jag skulle valt vita möbler ;)
 
Vita möbler...blir nog lite lugnare än med ek.

Lycka till :D
 
Hmm... det var inte alls vad jag ville höra :p

Har ni några tips på snygga (i modernt stuk) vita möbler för sovrummet? Garderoben är valt, det blir som sagt IKEA PAX, men vi tränger da även

  • Sängbord
    Sängram (till att lägga vår nuvarande madrass i)
    Evt. en byrå.

Det skall gärna vare massivt trä, då jag tycker att laminat inte allt ser lika trevligt ut.
 
Det kanska blir det svåra att hitta nått snyggt i vitt som inte e laminat. Sen beror det lite på vilken stil ni vill eftersträva...
 
Ja, det är det som jag också har insett, och det är därför att det lutar åt ek för min del.

Men jag kanske bara tränger att vidga mina vyer lite???

Sen skall det jo helst inte kosta en förmögenhet heller!

Alla tips välkomna ;)
 
Och vilken av alla PAX har ni valt? Kan ju ha viss betydelse för tipsen. Tycker inte heller att ek skulle bli så vidare med den mörkt blå färgen...som jag å andra sidan inte skulle ha valt, så det kan ju bero på det ;). Hade nog nöjt mig med den ljusare utan fond.
 
Vi har valt björk till vårt sovrum med ljusblå väggar, men då har vi även björkparkett.
 
Här kommer mina kommentarer. Vi hade blått i vårt sovrum när vi bodde i lägenhet. Det upplevdes väldigt kallt. Jag upplever era sovrumstapeter också kalla. Vita möbler till blått tycker jag blir aldeles för kallt. Jag skulle valt ek i möblerna och ekramar till tavlor på väggarna. Men det beror på vad ni har för golv.

Som Martin Timell sa en gång: vill man ha små kottar som tultar runt i huset ska sovrummet vara rött. Har man redan tillräckligt med småkottar så är det bättre med blått.

För min del spelar det inget roll för vi kaninar när barnen sover och det är mörkt. Däremot tycker jag om att bara ligga och vila på sängen ibland på dagarna, och då passar vår varma medelhavsblåa färg utmärkt.
 
Hej Pillan.

Ja, jag tror inte att fargen i sovrummet påverkar kottarnas ankomst - Där finns mycket annat än fargen på väggen som kan få mig på humör ;) Och precis som du säger, så är blå en väldigt bra färg när man vill ta det lugnt. Vilket man jo gör mestadels i sovrummet.

Vi får se vart detta slutar - vi är fortfarande väldigt osäkra på vad vi skall välja (tror det blir ek).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.