Nu börjar väggar etc komma på plats.
Allt skall få plats i 60m2 lägenhet.

Lägenheten ser ut enligt följande anna3.jpg
Dock så har väggen tagits ner mellan matplats och kök.
Köket ser nu ut enligt följande
SKIT.jpg
Men jag hade tänkt ha bardisk istället för köksbord.
Är det vettigt.
Nu när man ritar upp allt...
Så blir det ett väldigt liten bardisk.
Hur skulle ni få in ett bord?
Hur skulle ni organisera köket?:rolleyes:
 
Hej där,

Så du fick tillåtelse att riva den bärande väggen, men lämnat snuttar av den?
Jag ser många problem med ditt kök, t ex har du nästan byggt bort balkongen, iaf åtkomligheten till den. Sen har du ju planer på granitbänk och denna ser oerhört kostsam ut med alla sina vinklar och riktningar. Hur tänkte du här egentligen?

Jag vill verklgen inte låta elak, men har du haft någon hjälp med layouten av din nya planlösning?
Varför inte tänka om på nytt? Jag har sammanställt din lägenhet som jag uppfattar att den ser ut i dagsläget, kan du bekräfta? Det röda är sådant som jag uppfattar att du antingen byggt igen eller tänkt bygga igen.
 
  • Rivning3.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej

Det stämmer bra. Tog ner väggen... :S
Men fick inte ta hela väggen så fick lämna en stump...
Nu ser lägenheten ut så här
Rivning4.jpg

Att ta ner väggen var bra..
Mycket större känsla etc..
Men frågan är nu hur fan man skall sätta in köket...
HMMM
Tänkte först inte ha bord..
Men vill nog ha det nu....

Tacksam för alla råd!:wow:
 
Svårt när ritningen inte är måttsatt. Jag brainstormar ändå.
Förslag 1: Jag skulle försöka flytta duschen om det gick (göra en liten nisch i hallen mot toan.) Då kunde man få plats med ett litet hörnkök. Eller göra den mindre, skippa handfatet.

Förslag 2: Du skulle ju kunna sätta köksskåpen där de stod innan och göra en arbetsbänk som går utmed öppningen. Då blir det halvöppet mot fönsternischen, ha matbordet där. Eller använda en djupare skiva i öppningen för en barlösning.

Det känns onödigt med tre öppningar till ett så pass litet kök, kan jag tycka. Kanske offra den i mitten.
 
bompa skrev:
Hur skulle ni få in ett bord?
Hur skulle ni organisera köket?:rolleyes:
Du har ju organiserat bort inte bara tillgången till balkongen men också matplatsen med plats för ett bord.
Behövs det verkligen ett så storslaget kök på 60m2 boyta? Det är väl ingen 4-6 pers familj som ska bo där och laga mat tillsammans för resten av släkten eller? :).
Sänk ambitionsnivå till dina egna behov så blir det lättare att organisera det hela
gaia
 
Jag skulle försöka få till ett rakt kök. Nischen som uppstår skulle jag använda för jalusiskåp mellan bänk- och väggskåp, = extra utrymme.
 
  • Rivning3_2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.