Hmm undra om det skulle funka med en snöslunga ikraftig modell :p
 
laidback skrev:
Låna så många skottkärror du kan av grannar och bemanna med polare. Ponera att du lyckas mobilisera fem-sex ekipage så är det ju snart löst.

Glöm bara inte att köpa starköl så det räcker, och hamburgare till grillen....
Inte det billigaste alternativet q(;^;)p
men helt klart det roligaste d^_^bd^_^bd^_^b
det finns säkert nån som gör en kalkyl på kostnaden d^_^b
 
  • Gilla
fantute
  • Laddar…
Tossegubbe skrev:
om det skulle funka med en snöslunga ikraftig modell
Detta har jag provat. Förutom att frugan fick skrattanfall och senare på många fester berättat om denna händelse, så fick jag en bra stund med rengöring av snöslungan. Fick sedan bli skottkärran:(.
Nu för tiden ser jag fram emot varje lastbilslass jag beställer med grus eller jord för nu har jag en liten grävmaskind^_^b
//Bosse
 
Du är en mycket förnuftig mäniska ;) grävmaskin borde finnas i alla hushåll!

Bosse_A skrev:
Detta har jag provat. Förutom att frugan fick skrattanfall och senare på många fester berättat om denna händelse, så fick jag en bra stund med rengöring av snöslungan. Fick sedan bli skottkärran:(.
Nu för tiden ser jag fram emot varje lastbilslass jag beställer med grus eller jord för nu har jag en liten grävmaskind^_^b
//Bosse
 
laidback skrev:
Låna så många skottkärror du kan av grannar och bemanna med polare. Ponera att du lyckas mobilisera fem-sex ekipage så är det ju snart löst.

Glöm bara inte att köpa starköl så det räcker, och hamburgare till grillen....
Att jag inte kom på detta själv... All jord, stenmjöl, byastenar.

Du bör få Nobelpriset för förslaget ! d^_^b

p.s. ingen dum förslag.
 
I lite lagom makligt tempo så brukar jag räkna med att ett rågat lastbilslass tar en helg att lägga ut ordentligt.
Jag har dragit ut ett sånt lass på en dag men då får man snåla in lite på kafferasterna.

Så visst 2-3 personer och påskhelgen blir alldelles utmärkt. Man sparar in gymkortet också :)
 
Låna skottkärror och bemanna med polare har jag provat när vi skulle gräva ut 20 m3 leca/jord/lera/grus ur källaren. Rätt besvärligt, hade en bilhammare modell stor och hackade med för att det över huvud taget skulle gå att få loss bitar.
Vi grejjade det på 5-6 timmar om jag inte minns fel. Naturligtvis bjöds det på en hejdundrande lunch - vilket vnog var ett minimikrav för att få behålla polarna. Summa summarum kan jag hålla med om att det är en bra ide.

OT:
Bosse_A vad är det för avatar du har?
Jag gissar på att du har pimpat din espressobryggare?? Jag var på vippen att göra det med min för ett tag sedan, men sedan sansade jag mig...
 
anden213 skrev:
Bosse_A vad är det för avatar du har?
Det är termometern till vår ackumulatortank. De flesta laddar bara till 85 grader och då tycker inte jag att man utnyttjar tanken maximalt.
Vår espressobryggare tycker jag håller tillräcklig temperatur så den låter jag vara som den är.
//Bosse
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.