Hej!

Ska i veckan göra affär på en Contura 585. Det som återstår är valet av skorsten, det står mellan Nibes egna Premodul eller en från NVI. Det enda jag vet är att garantin på Premodul är 10 år medan den är 25 år och 2000 kr dyrare på NVI´n. Vilka är andra skillnader och är NVI så mycket bättre?

//Impossible
 
Jag har satt upp hundratals skorstenar av bägge sorterna och om jag ska vara helt ärlig.. det spelar ingen som helst roll vilken du väljer, det är i princip samma skorstenar. Personligen så tycker jag att NVI är lite snyggare ftersom du slipper får övergången mellan hel- och halvisolerade rör synlig under innertak.
 
Sökte lite på NVI och hittade denna gamla tråd. Kan till ovanstående tillägga att en skillnad som kan vara avgörande är att Nibes Premodul bara har vinklar i 27, 38 eller 45 grader. Är det lite trångt på vinden kan det betyda att det inte går att hitta en lösning som fungerar. Precis det har jag råkat ut för så jag tvingas använda NVI's skorsten som är (som sagt) lite dyrare men mer flexibel. NVI tillverkar en vinkel-delar på beställning med vilken vinkel som helst.
 
  • Gilla
Fredrik K
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.