Hej håller på kolla lite golv till nya huset , vi vill ha ett 1-stav ek och vi har hittat tarkett .'Ör det ngn som har ngr enfarenheter av det golvet !
 
Tarkett är i särklass det mest svårlagda golvet på marknaden. Jag rekommenderar att du tittar på ett annat märke. Firman som jag jobbar på har i princip slutat att använda Tarkett.
 
Jag håller med Namdil. Jag la ett rum med Tarkett för drygt två år sedan och har efter det lagt tre rum med Kährs. Vilken skillnad! Det är värt att lägga några extra kronor för att få ett lättlagt golv med perfekt passform. Kolla in Kährs 1-stavs golv. I köket la jag in Kährs Ek Altavilla för en månad sedan.
 
Tack för upplysningen , vad är det som är bökigt med läggningen ?
 
Med Tarkett måste man banka ganska mycket och det är svårt att ta isär plankorna om man gjort fel. Kärhs plankor smyger enkelt i varandra helt utan verktyg (ibland behövs en kloss att slå lite med, men aldrig hammare), och men kan ta isär golvet enkelt. Dessutom är kvaliteten på fogarna bättre på Kährs, det är svårt att avgöra i efterhand var fogarna ligger.
Kährs är så enkelt att ta isär igen att man skulle kunna flytta med sig golvet till nästa hus då man flyttar :)
 
Akvist skrev:
Jag håller med Namdil. Jag la ett rum med Tarkett för drygt två år sedan och har efter det lagt tre rum med Kährs. Vilken skillnad! Det är värt att lägga några extra kronor för att få ett lättlagt golv med perfekt passform. Kolla in Kährs 1-stavs golv. I köket la jag in Kährs Ek Altavilla för en månad sedan.
Har du nån bild på altavilla???? Är lite sugen på det men skulle gärna vilja se det i hemmiljö....
 
Här är två bilder på köket med Altavilla.
 
  • kitchen1 after.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • kitchen2 after.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
carina jonasson
  • Laddar…
Det ser bra ut! vad fick du ge för 1-stav?
 
Jag tror den kostade runt 800kr per kvadratmeter plus att jag fick en stor rulle Kährs Tuplex på köpet. Jag har lagt in golvvärme så tuplex behövs som ångspärr.
 
Skitfint! Blir nog till att fundera på det!
 
Såg att du inte hade överskåp vid fönster och du hade satt spottar i taket,
Hur långt ut från väggen har du satt dem lyser det tillräckligt bra som arbetsbelysning.
 
Spottarna sitter 30 cm från vägggen och fungerar bra som arbetsbelysning. Det är 12V-spottar och dom ger mer ljus än 230V-spottar. Tvärtemot vad man skulle kunna tro.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.