Hej!

Har problem att hitta någon som vill blästra och vitmåla tre små vattenradiatorer i stockholmstrakten. Egentligen helst mellan Spånga och Enköping (inte riktigt stockholm men ändå :)).

Någon som sitter inne med tips kanske?
 
Bump
 
Varför blästra?

Är de rostiga?

Annars är det väl bara att rugga upp ytan och måla med värmebeständig elementfärg.

En som undrar

/Bara jag
 
Vill blästra för att ta bort all gammal färg. Är många lager... Vill helst inte måla med pensel för det blir inte snyggt oftast tycker jag
 
Om du inte tycker det blir snyggt så är det kanske idé att köpa nya.
Du kan ju slipa väl och sedan hyra/köpa en "knackspruta" som du målar om dom med.
Betydligt billigare än att lämna dom på blästring och målning.
 
Jag har lämnat in mina gamla element för blästring och målning. Resultatet blev inte alls så bra som jag hade tänkt mig. Blästringen "åt upp" mer material än önskat så ytorna är gropiga istället för släta. Det är möjligt att nyare element klarar av det bättre.
 
Om du ska få fin yta så ska du lämna in för pulverlack, det är klockrent. Men man måste vara noga med att dom som blästrar inte har för grov sand.
 
om du lycks hitta någon som vill blästra så be dom göra det med glas istället för sand, det blir snyggare yta och glaset äter inte så mycket material som sanden gjör.
 
Köpa nya i äldre stil? är det ett alt?
 
vi skickade ett par element på blästring och lackering genom jobbet. och som föregående sagt så äter det upp ganska så mycket av elementet, och vi fick svetsa ett par små hål som uppkom, men resultatet blir inte 100% men fruktansvärt bättre än bara skrapa och måla om som vanligt.

ska man pulverlackera så ska man inte sandblästra över huvudtaget då det äter sig ner i metallen och stiger sen upp när man skickar in det i ugnen efter lackering och skapar ringar på ytan. skall man pulverlackera så ska man glasblästra!
 
nu är inte jag ifrån sthlm men det borde finnas minnst lika många där som i gbg.
Jag hittade en i e-tuna en liten ´bit att åka men det kan det kanske vara värt.
E-tuna Blästringsteknik
016-142715
070-5477156
 
Blästerkungen blästrar ring Krister 0735-450456
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.