Nej jag har inga planer på att gå till en bastuklubb! ;) Men något hotell, bad, träningsanläggning etc kanske har detta? (Sthlm) Någon som provat? Bastat ganska mkt under min uppväxt och det är ju något man saknar, i lägenheten är det inte riktigt läge att installera ett vanligt bastuaggregat dels pga platsbrist men fukt/ventilation är förmodligen det största bekymret.

Ska man tro tillverkarna kan man ställa en infrabastu i sovrummet om man så vill, alltså inget krav på våtutrymme.

Värmekällorna verkar tunna/sitta i väggarna vilket spar plats iom att inget aggregat tar upp plats i bastun.

Enligt specen är 65 C° maxtemperaturen på den jag kollat vilket känns som aningen lite kanske men infravärme kanske uppfattas annorlunda? Står att svettning och avdunstning är mycket högre i en infrakabin, står dock inte vad dom jämför med.

Någon med koll på detta påfund?

MVH
 
Sök på Infrabastu
Jag vill minnas att det finns några trådar här i forumet.
 
Sökte igår när jag inte var inloggad men då hittade den inget, nu inloggad fanns det två trådar så det känns ju som att ämnet är ganska färskt ändå =) Frågan kvarstår dock om någon vet något ställe i/runt Sthlm där det finns möjlighet att provköra en med infravärme.

Andra tips och erfarenheter mottages även tacksamt, ex tips på olika tillverkare för att kunna reka lite modeller/konstruktioner samt priser.

MVH
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.