Det där måste väl vara "påklistrade". ser ut som huset har en vit grund som det andra huset och sen en massa klistermärken eller något.

Det såg inte "naturligt" ut i alla fall
 
Å andra sidan var det en jävligt god tanke. Varför har man inte tänkt på det innan. Klistermärken på fasaden bara :D Sådant man har på bildekor d^_^b
 
Stora skifferplattor som limmats upp pa vaggarna? Eller riktigt gediget hugget? Svart att saga. Det gar ju att gjuta i fargad betong och fa det att se hyfsat riktigt ut. Sedan murar du bara upp det som du vill ha det att se ut.
 
Berliner
Jag satte skiffersten på husgrundet i fjol...
Det var inte gratis ,men väldigt roligt tidsfördriv att pussla ihop...

BG
 
  • IMAG3068,1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG3087,1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMAG3090,1.JPG
Ser mycket fint ut BG.s, passar bra in på huset. Hoppas att du valt mer diskreta fogar, än bilden i inledningen, där man gjort allt för att framhäva dessa.
 
Ja det har jag ... ca 2cm breda "cementgrå" fogar

Jag är väldigt nöjd trots tidsåtgången. har tvättat stenar och fogar med saltsyra efteråt....
 
Det finns ett system som skulle fungera mycket bra till detta. Kolla på somsten.se. Mycket billigare än vanlig sten och man ser inte skillnaden.
 
somsten.se verkade ha väldigt bra liknelse till sten. Det gillade jag. Får ta kontakt med dom.
 
Ja det är klart du får det. Har fått ett granit golv gjort. Man kan inte se skillnad på det. Sen är det inte ens kallt.
 
Måste nog ringa och höra vad de tar för kvadraten för de olika imitation stenar de har. Dock funderar jag om man kan hitta detta utomlands till mycket billigare pris. För jag tror inte detta produceras inom Sverige.
 
Det finns i Norr & Västerbotten
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.