[/quote]
skojar du igen?
gaia[/quote]


Nej Gaia, skojade inte. Noterade från förra gången jag var ironisk, vilket du refererade till, utan att vara tydlig med min avsikt att det inte var särskilt smart.

Däremot, mitt förslag med "där Esox ville bygga någon typ av klack" i åtanke var knappast det minst omständiga det kan jag hålla med om. Finns andra enklare lösningar föreslagna.

Finns en typ av lättbetong-skivor att köpa på Bauhaus som är förhållandevis lätta att skära till önskad "klackform", kanske 2 cm hög? Den kan man sedan limma med fix på klinkern, efter primning, för att sedan klä med klinker och foga. Ytterligare en omständig lösning kanske ;)

Wilhelm



 
wilhelm, du förstår väll att man inte kan göra som du beskrev för då förstör du tätskiktet under och det får du aldrik riktigt tätt igen.
 
Då och då kommer det upp en tråd angående att sätta en ”tröskel” utanför duschen för att undvika vatten utanför duschområdet. Har inte det problemet själv (och hoppas att jag även slipper det i mitt pågående badrum). Men att ett golv skall ha fall mot brunnen, gäller det bara i ytlagret för tätskiktet? Jag har trott att det även gäller själva ytbeläggningen så att om man får utströmmande vatten någon annanstans så skall det obehindrat leta sig mot brunnen. Utav nyfikenhet vad gäller, är det en godkänd lösning att sätta dit ett stop?

Tompa
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.