Hej!

Är det någon som har erfarenheter med köksbänk i betong? och ev, om det finns någon bra levrerantör?
 
Jag vet att Tibrokök har en leverantör av betongskivor. Dock är betong känsligt, precis som marmor, i och med att det har en porösare yta än exempelvis granit. Därför kan det vara svårt att hålla den snygg efter en längre tids brukande.
 
Okej, tack för tipset! Vet att betong är mindre tålig enn vissa andra saker, men dom är snygga:) Ska kolla Tibro kök.
Någon som har erfarenhet med Betong Design i Stockholm. Hur funkar bänken efter några år? Har inte tänkt att gjuta den själv utan vill ha hjälp av en proffs. Resultatet och tåligheten borde bli bättre da?:)
 
Generellt sett så är kan en erfaren gjutare få betydligt mindre och färre luftbubblor, och därmed en jämnare och mindre porös yta. Det är nog ett bra val att låta en firma eller gjutkunnig person göra jobbet. Sedan håller jag med om att betong är oerhört fint som bänkskiva. Om det inte var för att diverse köksolyckor inträffar i vårt hem varje dag skulle jag också ha varit inne på betong.
 
betong suger (bokstavligen) och e väl inte det bästa materialet att använda utan att behandla det
 
Betong Design har sin tillverkning i Skåne. Deras bänkar är mycket fina, ytan känns lika slät som på granit. De har tagit fram en speciell ytbehandling som ska tåla mycket, mycket mer än en träbänkskiva.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.