hej ska bygga garage. har fått tag i två paket beijer 45x95 håller det med dessa reglar om man ställer dom på en leca sten som är 190x150x590 på gjuten (oisolerad grund) mvh tobbe
 
  • Gilla
Anna83
  • Laddar…
Jag förstår att det är ett kall garage Du skall bygga med den dimensionen virke. Men skall du inte lägga en ned innan du ställer de andra reglarna upp, för att få något att fästa dessa i.
 
jo jag ska ju lägga papp o en syll
 
ingen som har begangnade garage portar till salu i eller runt skaraborg hels carin eller slagportar
 
Jo jag tänke väl det. Men tycker Du inte det är lite klent med 95, det är ju dock inget litet garage. De garage man köper färdiga, brukar ha 95 reglar i sidorna, men det har man för att det skall vara billigt. De flesta brukar också ha sitt garage med en liten verkstads del, och då blir det det si och så med värmen, under den tid man vill/behöver ha något att göra (vinterhalvåret) 95 regeln är också lite klen att fästa upp dörrar och portar i. Själv har jag 195 reglar.
 
det e ju givetvis för att det e billigt men klent vet jag inte e det det tro??
 
Du behöver inte oroa dig för hållfastheten.
Det är inte så länge sedan det ofta byggdes tvåvåningshus med "tvåtumfyra".
Anledningen till att vi idag ofta använder betydligt grövre reglar är främst för att kraven på isolering blivigt så mycket större.

Har du stående 45x95 och ändå vill ha mer isolering så kan du med fördel komplettera med liggande 70x45 eller 45x45 på in och/eller utsida.
 
ska man bara ha vindpapp eller ska man satsa på asfaboard
 
Det blir billigare med enbart vindpapp
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.