Söker med ljus och lykta efter bastutillverkare som har bastuvagnar på hjul.

Tanken är att kunna undvika bygglov och strandskydd genom att bastun är mobil.

Nån som har förslag på tillverkare ? Har googlat utan vettiga resultat.
 
Hej.

Varför inte bygga en egen? Är väl ett av de roligaste projekt man kan hålla på med med tanke på nöjet man får när man använder den.:D

/Bara jag
 
Skulle gärna göra det men det handlar om tid, är ju så många andra projekt som pockar på min tid och då känns det lättare att öppna plånboken
 
Tror nog att det finns en marknad, kanske inte en jättestor men man borde nog kunna kränga minst 20 vagnar per år
 
Ja får man iväg 20 st på ett år är det ju med administration, marknadsföring inköp och försäljning nästan heltid.

Måste göra en kalkyl på det.:) En bra bisyssla som kanske genererar till något mer.

Mvh Bara jag.
 
WAR skrev:
Söker med ljus och lykta efter bastutillverkare som har bastuvagnar på hjul.

Tanken är att kunna undvika bygglov och strandskydd genom att bastun är mobil.

Nån som har förslag på tillverkare ? Har googlat utan vettiga resultat.

Glöm inte terrängkörningslagen.. ger mej f-n på att den kom till bara för att stoppa badstugor på hjul.. ;)
 
mycke_nu skrev:
Glöm inte terrängkörningslagen.. ger mej f-n på att den kom till bara för att stoppa badstugor på hjul.. ;)
Jo, men man får ju köra i den utsräckning det krävs för jord- och skogsbruk och det är ju en rastkoja??!!
 
Självklart!
 
Vi har ju en strandtomt vid mälaren och en bastustuga där skulle förlänga badsäsongen med minst 2 månader.
Tyvärr så är nog tomten fullbyggd så det är tveksamt att man skulle få bygglov för en bastu
 
Varför på hjul? Jag håller på att bygga en liten bastu nu av en gammal huggarkoja som kommer att stå på medar och ha löstagbart drag.
 
Känns ju som att medar nästan kräver snö ?
 
WAR skrev:
Söker med ljus och lykta efter bastutillverkare som har bastuvagnar på hjul.

Tanken är att kunna undvika bygglov och strandskydd genom att bastun är mobil.

Nån som har förslag på tillverkare ? Har googlat utan vettiga resultat.
Bastutunna som går att få på hjul!

http://www.bastuochbadtunna.se/
 
WAR skrev:
Känns ju som att medar nästan kräver snö ?
Beror ju på om man har tänkt flytta den eller om den bara ska undvika bygglov...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.