Hej alla händiga.

Jag vet att det finns en typ av sax som du kan kapa tunnt laminatgolv med. Den ser ut som, och fungerar som en plåtsax och skär lätt av vanligt laminatgolv - men utan att det dammar eller bullrar.

Jag har försökt googla runt för att få tag i en sådan men utan resultat. Kan hända att saxen jag sett användas till golv egentligen är till något annat ändamål.

Är det någon som vet något om detta eller kanske till och med har tips om var man kan köpa en sådan pjäs?

Tack på förhand!
 
inuti skrev:
Hej alla händiga.

Jag vet att det finns en typ av sax som du kan kapa tunnt laminatgolv med. Den ser ut som, och fungerar som en plåtsax och skär lätt av vanligt laminatgolv - men utan att det dammar eller bullrar.

Jag har försökt googla runt för att få tag i en sådan men utan resultat. Kan hända att saxen jag sett användas till golv egentligen är till något annat ändamål.

Är det någon som vet något om detta eller kanske till och med har tips om var man kan köpa en sådan pjäs?

Tack på förhand!
Jag har också sett en sådan. Tror det var på Bauhaus, men inte säker.

--- Mats ---
 
Du letar nog efter en "parkettklipp". Vissa uthyrningsfirmor har sådana till just uthyrning, var man köper dem vet jag inte. Prova att ringa någon större golvfirma i krokarna.
 
Hej

Tror Jula säljer dem. Vet inte om den funkar bra...

/wasa
 
Det stämmer. Det finns eller åtminstone fanns på Bauhaus. Resultatet blev faktiskt hyffsat bra. Men tvivlar på att det ger lika bra resultat på riktiga parkettgolv...
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.