Står inför ett köp av en ny gräsklippare nån som har bra tips? Inte för dyr heller gärna runt 3 - 4000.
Har kollat på denna men aldrig hört talas om dom tidigare
http://www.masu.se/masuhome/default.htm
Tacksam för tips
 
Inte jag heller, men Klippo kan rekommenderas.
 
ja men det är ju betydligt dyrare har inte jättestor gräsmatta så det känns lite overkill
 
batteritrimmer
Åkklippare
handjagare
flymo
robot

det är naturligtvis helt omöjligt att ge tips om du inte berättar hur tomten ser ut.
 
vill bara ha tips på vettiga gräsklippare som inte kostar skjortan nån som testat Biltema :)
 
Milkshaken
Kolla Cheapy och jem & Fix. Dom har så man kan få tag i reservdelar iaf....
 
Köpte en självgående Meec på Jula förra våren, kostade runt 2500:- Och.. Tja..
Satsa pengarna på något annat!
Förvisso startar den alltid på första eller andra rycket men konstruktionen är över lag rätt kass. Spröda plastdetaljer överallt som går sönder direkt.
Det första som gick sönder var plastvredet för att fälla ihop handtaget..
Gick i två delar efter ett par minuter. Det ordnades visserligen snabbt med ett par nya skruvar och muttrar men nu måste man ha verktyg för att fälla ihop handtaget.. Men det spelar mindre roll, jag använder ändå aldrig den funktionen.
Wirefästen är också i plast och även om de höll första säsongen så väntar jag bara på att de ska gå sönder
Kör man på en sten eller liknande så hoppar framaxeln ur och på grund av en riktigt kass design så är det skitsvårt att få dit den igen.
Efter andra gången det hände så löste jag problemet genom att stuka upp änden av en fjäder så att den inte kan glida ut genom hålet den sitter i och så skruvade jag fast en bygel som hindrar hjulaxeln från att hoppa ur.
Är man lite händig så går dessa brister att ordna själv men det bästa vore ju om de hade fixat allt redan på fabrik.

Skulle kanske ha hävt köpet men jag orkade inte hålla på och tjaffa och frakta den fram och tillbaka till Jula för de reparationer de har rätt att göra innan man kan reklamera skiten. Dessutom hade jag ju då varit utan gräsklippare nästan hela sommaren

Så.. Jag kör den till den krachar ordentligt eller tills jag tröttnar på den sen köper jag något kvalitetsmärke istället.

Man får vad man betalar för. Det är värt att leva på nudlar ett par månader och satsa lite extra slantar på bra saker.
 
ingen meec då iallafall :)
 
Köp en beg riktig maskin om du nu inte vill lägga mer än det du rekomenderar. T ex någon äldre klippo.
 
Ja, en beg Klippo tror jag också på. Om motorn inte är vanvårdad :D
 
Verkar sitta samma Kina-motor på de från Masu som Jula har på sina Meec. Den är inget vidare. Funkar bra tills den går sönder dock.


Viking MB 2 R är faktiskt riktigt kompetent om det inte är fördjävla tjockt/högt gräs.

http://www.stihl.se/katalog/produkt/63570113401/MB+2+R.html

I.o.m att den är lite smalare så orkar den faktiskt klippa, till skillnad från billiga Partner där de sätter på en lång kniv till samma motor.

Är det fördjävla tjockt/högt gräs räcker ändå inte din budget, så det är ointressant att diskutera.
 
Redigerat:
Vad är den mest prisvärda klipparen runt 3000kr just idag? Har ca 800kvm gräsmatta.
 
Bricco skrev:
Vad är den mest prisvärda klipparen runt 3000kr just idag? Har ca 800kvm gräsmatta.
Den klippare som reas ut för 3k hos dig
 
Jag gillar Hondas motorer på klippare, annat än Briggs&Stratton...
Finns annars en åkgräsklippare till salu som toppar cirka 240km/tim (Aftonbladet Bil) Då går det undan med klippandet... ;)
 
Jag köpt en ny för ett par dagar sedan efter lite forskande så fick den bli en "grangården" företaget grangården har tagit fram en egen med stiga chassi hjul från klippon och en motor från Briggs&stratton på 158cc priset är 4000kr
nu väntar jag bara på att gräset skall växa lite till så ska jag testa den
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.