Y
På bilden så har jag ritat 3 tv apparater.. är lite osäker på vilken punkt som lämpar sig bäst. Kontra att man ska fådit någon stor soffa men samtidigt ha kvar möjligheten att kunna glida runt i huset utan att möta hinder.

Det smalare "fönstret" är en altandörr.
Spontant känner jag för att ha tv:n vid rutorna den och soffan på den väggen framför trappen - fördelen med detta vore att slippa allt fönster-ljus på teven. samt Undvika att rikta allt ljud till sovrummet på andra sidan vänsterväggen.

men jag vet inte... någon kreativ möblerare här måntro?


image-5310_4BA50567.jpg
 
I vilket väderstreck har du altanen?

Spontant skulle jag vilja ha tv'n på vänsterväggen och soffryggen mot matplatsen. Skapar rum i rummet plus att det inte går en farled mellan soffa och tv. Andra kan lätt gå bakom soffan för att ta sig mellan altandörr och hall(?). En möjlighet som inte finns om du placerar tv'n på någon av de två andra alternativen.
 
Y
Väderstreck;
* Vänstersidan är en södergavel
* Högersidan norr.
* Altanen blir väl isf öst


Ja, jag vet inte.. ställer jag soffan i mitten på golvet riktad mot vänster-väggen... då blir det väl ganska liten plats mellan soffa och vägg, folk kommer gå och skrapa mot väggarna när de ska förbi.. iofs... så smalt är det inte såsett men...

Blir klurigt att få plats med många sittplatser hur man än gör känns det som..

Rummet är 4,1 meter brett, 7,3 långt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.