Jag har tre bryggor jag behöver dra upp innan vårfloden kommer. Som det ser ut nu så kan jag inte ta mig ut till dem med lastaren i tid, så jag behöver något annat att dra med. Det logiska blir då ett vanligt spel, eftersom jag har några rejäla träd att förankra det i.

Döm om min förvåning när ingen av de vanliga verktygshandlarna i grannskapet (Jula, Woody, Biltema) har sådana. Det enda de har är fjuttvinschar avsedda att montera på båttrailers.

Några tips på var man kan få tag på dem, eller andra lösningar på problemet?
 
Sök i stället på spakblock. Finns på Jula
 
Eller kedjeblock, finns prisvärda på swedol just nu på kampanj
 
Hemmakatten
Kanske en dum fråga, men varför behöver du dra upp bryggorna nu?
 
Aha, spakblock. Där ser man, jag har aldrig hört något annat än spel. Tackar!

Kanske en dum fråga, men varför behöver du dra upp bryggorna nu?
Eftersom sommaren/hösten var så regnig så var gräsmattan ett träsk, så jag kunde inte köra ut med lastaren på gräset då utan att förstöra det. Planen var att vänta tills gräsmattan frusit, men vintern kom så fort att de på tre dagar (jag var tvungen att vänta tills helgen innan jag hade tid) gick det från träsk till 10 cm is. Hade jag försökt dra loss bryggorna då så skulle jag ha dragit sönder dem. Nu börjar isen släppa, och med den här vintern så lär vi ha en monumental vårflod på väg, så jag vill få upp dem så att jag inte behöver hämta dem i turbinen på någon kraftstation nedströms...
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.