Hej!

Jag bygger om och har plockat bort en gammal dörrkarm. Resultat är att jag fått ett hål i golvet plus lite andra bekymmer som olika golvlister i vardagsrum och hall. Ett annat problem är att väggen inte är perfekt hela vägen ner utan jag behöver någon typ av list även här för att dölja detta(se bild).
Hur kan man lösa detta på ett snyggt sätt med fin övergång mellan listerna i hall och vardagsrum m.m.?
Tips på tröskellösning?

Jag vill inte lägga för mycket tid eller pengar på det men vill ändå få det hyfsat snyggt.
 
  • PICT0246.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT0245.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT0244.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT0243.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
En tröskel (typ bred list) i samma material som det högsta golvet, från kanten på det golvet och ut över det andra en bit.
Avsluta båda golvsocklarna i respektive rum och sätt en enkel, rak, låg sockel i själva öppningen som målas vit (eller samma färg som väggen om den inte blir vit)
 
Tack för tipset, ingen aning om vilket golv som är lagt då det gjordes innan jag flytta in så kan bli svårt att hitta samma men jag får lösa det på något sätt. En tunn liten list som målas vit var ett väldigt bra tips, tack för det.
 
Det mörkare ser ut som ek-parkett och ek är det vanligaste träslaget i trösklar så en sån har alla bygghandlare. Det ljusare påminner om ett av våra billigare laminatgolv i björk borde inte heller vara omöjligt att hitta.
Jag tänker mej en tröskel som är plan utan nivåskillnader som vilken bräda som helst.
 
Ok, jag ska åka ut till en bygghandel och kolla om jag kan hitta något lämpligt.
 
Det skulle vara intressant och se resultatet om du bor kvar i huset?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.