Är det nån som har en Bosch DLE 70 Professional som kan säga hur bra den är........?
I specarna står det noggrannhet + - 1,5 mm, men är det på lite längre avstånd eller? Jag tycker att om man mäter på säg tex 3-4 meter så borde noggrannheten vara större, men det kanske den inte är?
Ska man regla en vägg och regeln blir 1,5 mm för kort så känns det ju helkass........då är talmetern mycket bättre i så fall.........

http://www.bosch-pt.se/boptocs2-se/.../Avståndsmätare/101300/DLE+70/16847/index.htm
 
På "normala" avstånd som man använder 0-10 meter så är den grymmt exakt...
 
Jag har föregångaren, DLE50... Grymt bra, har kontrollmätt otaliga gånger men kommit fram till att det inte behövs.

Använder den nu för att måtta exakt hur höga mina garderobsdörrar skall vara på mm.

Den jag har verkar vara riktigt exakt och då jag jämför med mitt klass I måttband på 5m så ser jag ingen diff alls. Tveksamt om den millimeter som det kanske blir fel på en huslängd har någon större betydelse.
 
Nøyaktigheten er bra, som på alle Bosch. Når du ser på alle feilkilder ved bruk av målebånd osv så blir nøyaktigheten som oftest bedre uansett.

Det største problemet til DLE70 er knappene. De er useless. De krever harde kontante trykk, og står man litt ubelilig til så måler man på et helt annet punkt innen man får trykt. En tragisk design feil. :@

Jeg kjøpte DLE 70 selv og fikk bytte hos bosch av overnevnte grunn til en GLM150 som er grym! Supre knapper har den og d^_^b
 
Jag har den gröna PLR30, och jag har (trots färgen ;-) aldrig känt något behov av att uppgradera till proffs-modellen. Otroligt bekvämt att slippa vinlga med talmeter o dyl, och betyligt mer exakt än vad jag klarar av att mäta med andra metoder.

Det enda problemet som jag har upplevt är att den käkar batterier i en otrolig takt, speciellt när det är lite kallt. Jag borde förstås använda laddningsbara batterier, men jag har inte kommit till skott...

Kort sagt: vilken du än köper, från min snikvariant till "top of the line", så tror jag att du kommer att bli nöjd!

/fth
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.